Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Steffi_H schreef:Ik zou oppassen met wassen met dit weer, zeker omdat je geen zweetdekens hebt. Daarnaast geloof ik dat het niet verstandig is om een paard te wassen met vlooienshampoo van honden omdat dikwijls de samenstelling voor paarden anders is als die voor honden. Je zegt ook dat ze luizen hebben dus zal een vlooienshampoo niet echt helpen.
Best even de DA raadplegen...

), Uiteindelijk gaat het erom dat je iets op het paard legt wat hem enigszins warm kan houden terwijl het water wordt opgenomen. Waarbij wol het beste materiaal is omdat het heel goed vocht op kan nemen.
nannyrana7 schreef:nou corrina jij bent gek wie gaat zijn shet nu midden in de winter scheren dan kan hij eigenlijk niet eens naar buiten en vind juist dat een shet niet binnen hoort wij hebben ook een paar oudjes en behandelen die met poeder en dat herhalen we na tien dagen nog een keertje en hebben nergens meer last van lijkt me toch een betere manier dan helemaal kaal scheren of wassen
) Ik zou ze gewoon wassen, goed afnemen met het zweetmes en me verder niet druk maken. Zo koud is het nou ook weer niet. Ik heb m'n tinker rond de jaarwisseling nog gewassen; toen was het veel kouder dan nu en hij heeft er niks aan overgehouden hoor! Was ze zo nodig 's ochtends; het zal namelijk wel langer dan normaal duren voor ze helemaal droog zijn en op die manier zijn ze in ieder geval droog als de temperatuur 's avonds zakt. Kou en nattigheid zijn voor paarden trouwens lang zo erg niet als voor mensen. Lees hier http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm het antwoord maar eens op de vraag 'Heeft mijn paard het koud?'