Omdat het zo koud is wil ik waarschijnelijk een dikkere deken halen voor me haflinger. Hij staat nu met 0grams gevoerd. en hij staat overdag buiten en snachts binnen (misshien in stal omhouden want het is 1 grote schuur met 3 stallen en hij lekt omdat sneeuw op dak ligt).
Marlyy
Geplaatst: 10-01-10 16:10
Is hij geschoren? Voelt hij warm aan onder de deken en achter de oren?
Laatst bijgewerkt door Marlyy op 10-01-10 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Mijn paard loopt ook met een 0 grams en overdag buiten en 's nachts binnen (buitenstal). Ik vind het prima zo en ga het niet veranderen, paard voelt altijd warm aan en bij kouder weer passen ze zich wel aan
Linsey_X
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-10 16:52
Marlyy schreef:
Is hij geschoren? Voelt hij warm aan onder de deken en achter de oren?
Hij is niet geschoren. Hij heeft het na een hele dag welkoud achter zijn oren (vorige keer). Heb nog niet echt onder zijn deken gevoeld
Kirrr
Geplaatst: 10-01-10 16:53
Hangt echt van paard tot paard af. Mijn merrie staat metr 350 gram, waterdicht, in een buitenstal en ook op de weide met dat deken. Ze is ook niet geschoren Als je paard zich goed voelt en geen koud lijkt te hebben, niet invalt enzo.. dan zou ik het gewoon zo laten. Anders leg je er iets meer op.
Die van mij is wel geschoren en die staat met deze kou met een wollen deken, daarover een onderdeken, en dan nog een dikke winterdeken van 400 gram, wordt het weer straks weer wat beter dan gaat de wollen deken er weer onder weg.
Dat mijn pony geschoren was had ze der zomerdeken op en een ongevoerde regendeken erover. Anders zweette ze zich rot, was echt een apart geval wat dat betreft. Denk dat ze het erg naar der zin heeft iig in Finland waar ze heen is verkocht.