Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

daarbij een losse hals Leonieke schreef:Ik zal nooit fleece als onderdeken gebruiken. Dat is veel te elastisch en gaat vacuum zuigen naar achter. Hierdoor komt er enorm veel spanning op de schouders en schoft van je paard.
Je kan er beter een staldeken onder leggen.
Tinkels schreef:Je paard heeft genoeg aan de deken die hij opheeft!
Ik zou er niets tussen leggen hoor je paardje heeft het vast niet koud.
Waar concludeer je dat uit? Dat hij er een deken onder moet hebben? Als je toch denkt dat hij het koud heeft, geen fleece!!! schuurt alle haren af en dan lijkt je paard heel erg dof!
Koop dan een gewone onderdeken lijkt me beter!
Maar ik denk dat het niet nodig is.
. Leonieke schreef:Tinkels schreef:Je paard heeft genoeg aan de deken die hij opheeft!
Ik zou er niets tussen leggen hoor je paardje heeft het vast niet koud.
Waar concludeer je dat uit? Dat hij er een deken onder moet hebben? Als je toch denkt dat hij het koud heeft, geen fleece!!! schuurt alle haren af en dan lijkt je paard heel erg dof!
Koop dan een gewone onderdeken lijkt me beter!
Maar ik denk dat het niet nodig is.
Dat is echt per paard verschillend hoor. En met deze kou is voor heel wat paarden 300 gram echt niet genoeg!!
Die van mij heeft nu 800 gram op een een fleece halsdeel. Anders is hij steenkoud en dood ongelukkig.
Mijn kleintje en moeders pony dragen minder, maar wel meer dan 300 gram.
Onze paarden staan overdag wel gewoon buiten met mogelijkheid om op stal te gaan staan (wat ze dus doen als ze onvoldoende dekens dragen).

Tinkels schreef:Leonieke schreef:
Is je paard geschoren?
800 grams lijkt mij tamelijk overdreven.
Een 300 grams deken is geschikt voor temperaturen van -15 tot +5
dus kan prima voor een ongeschoren paard met deze temperaturen!
.