vandaag ben ik er jammer genoeg achtergekomen dat mijn sectolin glamour 300gr lek blijkt te zijn. bekend probleem bij meerdere bokkers.... de laatste paar weken heeft mijn paard de 300gr's op i.v.m. het koude weer. vandaag regende het en binnen 1 middag heeft de deken doorgelekt. direct heb ik het probleem neergelegd bij de verkopende partij, waarvan ik helaas pas volgende week uitsluitsel krijg i.v.m. sluiting van leverancier met de feestdagen. nu vraag ik mij af wat ik het beste kan doen op dit moment w.b. de deken. ik heb een 200 gr's outdoor deken nog liggen en een 0 gr's regendeken. volstaat een 200 gr's nu tijdelijk voor mijn paard of moet ik de twee dekens combineren? of een 200 gr's met daaronder een fleecedeken? hij is niet geschoren, maar ben wel al in september begonnen met dekens op te leggen. daarbij staat hij overdag heel de tijd in de wei met vrijwel geen beschutting.
wat adviseren jullie? bedankt alvast voor het advies!
Het is niet echt koud dus een 200 grams zal heus voldoen! Mijn paardje heeft ook een 200 grams op (zonder fleece) en is ook niet geschoren,... Hij heeft het goed zo! Het is ook echt niet koud! (als het onder de -4 gaat, leg ik een fleecje eronder.) Indien je een nieuw deken moet kopen, raad ik je de wheaterbeeta, Landa aan! Super deken en waterdicht!! (ofwel de amigo van..)
zou inderdaad ook je 0 grams regendeken over de 300 grams doen, mits die 300 grams inmiddels weer goed droog is natuurlijk.
_sparta_
Geplaatst: 31-12-09 11:55
de 0 grams over de 200 grams gaat ook wel. Laagjes geeft meer warmte dan 1 deken. Ook al is het een 0 grams, het is wel stof dat winddicht is.
Helaas ben ik de waterdichte deken ook nog niet tegen gekomen. Ook de horseware dekens lekken bij mij door.
beantsje
Geplaatst: 31-12-09 11:55
is je paard geschoren? Zo nee, dan kan hij het echt wel doen met 200 grams.
bosmonster
Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-09 13:42
nee, hij is niet geschoren. denk dat ik de 200 gr erop leg met daarover de 0 gr's. het gaat de komende dagen weer flink vriezen, dus vind enkel 200 gr te weinig. met -10 desnoods 200gr + fleecedekentje. bedankt voor alle adviezen!