Onderdeken: wanneer wel en wanneer niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Onderdeken: wanneer wel en wanneer niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 14:47

Ik heb voor mijn pony een deken van Joules by Weatherbeeta, 220 grams. Ze gaat nu niet naar buiten (alleen in de winter) en omdat ze een heel dun vachtje heeft hebben we ook nog een 100 grams onderdeken voor als het echt gaat vriezen. Maarrr... hoe weet ik nou precies wanneer ik d'r onderdeken wél op doe en wanneer ik hem er weer af haal? Met twee dekens is het niet te warm (vorige week, toen het zo koud was, stond ze met onderdeken en toen ik 's ochtends aan kwam voelde ze niet heel warm of zweterig onder d'r deken) maar met één voelt ze ook niet koud.

Haha, lekker duidelijk verhaal en ik heb geen idee of dit hier goed staat maar goed :o

Nell_

Re: Onderdeken: wanneer wel en wanneer niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 19:24

Telkens een deken op en af doen is niet zo goed. De weerstand van je pony kan op deze manier achteruit gaan.
Je moet nu voor jezelf bepalen wat je wil. Óf op, óf af.
Ik heb de mijne vorige week met de erge vries een onderdeken opgedaan. Die heeft ze, nu het warmer is geworden, nog steeds op :j Ze is toch geschoren, dus snel warm heeft ze het niet.