Ervaringen borstbeschermer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heudensfreak

Ervaringen borstbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 23:11

Hallo,

mijn paard van 1.65 heeft een smal borstje en krijgt daardoor kale plekken aan beide
kanten van zijn borst.
Het deken past goed.. Ik dacht misschien een nieuw deken te kopen voor het geval
dat het minder voor schuring zou zorgen maar eigenlijk is dat maar een dure aangelegenheid want
'stel je voor dat het toch niet helpt'..
Dus zat ik te denken aan een borstbeschermer.. Is dit een goede oplossing?
Werkt het écht goed? Wat zijn jullie ervaringen ermee?
Of raden jullie mij iets anders aan?

Ik hoop echt dat jullie mij wat wijzer kunnen maken

GRTZZ (:)

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 03:22

Ik heb er wel goede ervaringen mee. Als je er maar voor zorgt dat dat ding past. Het mag niet knellen of lubberen, dan heeft het namelijk geen zin. Ik gebruik het echter alleen maar voor mijn tussendeken, die is niet glad van binnen. Daarna heb ik gelet op de nieuwe dekens die ik aanschaf, dat ze een gladde voering hebben.

tamaramt

Re: Ervaringen borstbeschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 07:03

ik gebruik ook een borstbeschermer omdat mijn paard na het scheren ook iets schuurplekjes kreeg van de deken maar nu zag ik van de week dat er op een kant van de schouder/borst ondanks de borstbeschermer toch al een kale schuurplek is ontstaan.
Dat groeit natuurlijk wel weer aan maar is nu toch beetje zonde

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:40

Ik raad het af!
Ik ken ontzettend veel paarden en mensen die dit hebben geprobeerd en minimaal 70% ervan heeft slechte ervaringen zoals de schoft kapot, drukplekken en ga maar door.

Je kunt beter investeren in een goed passende deken die niet scheurt dan in een borstbescermer.
En er zijn wel degelijk passende dekens, alleen die kosten wat, ik heb namelijk ook zo'n onmogelijk figuurtje in mijn pony ;) succes ermee!

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:32

ik gebruik zo'n ding nooit meer! de schoft van mijn paard is er kapot door gegaan. en bij nog drie mensen die ik ken zelfde probleem

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:33

Ik gebruik hem al jaren en bij mijn paard werkt het goed. Echter ken ik idd ook verhalen van kapotte schof het is dus uitproberen

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 23:36

Niet doen. Ook mijn paard heeft hierdoor een plek op haar schoft en rug gekregen. En daardoor hebben we afgelopen winter een ongeluk gehad met de kar. Ik heb dat ding direct in de container gegooid.

marloverobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:15

mijn paard kreeg er ook een wond op de schoft van!
echt een rot ding1 :(

heudensfreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 00:00

hebben jullie nog andere tips misschien?
deken past perfect en is onderaan gemaakt van schuivend' materiaal
en toch worden die schuurplekken erger..
weten jullie wat truukjes ofzo?

n_twinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 18:30

ik had ook een borstbeschermer maar mijn paard kreeg er ontzettend last van de rug van dus door de plek op de schoft.

ik heb in de deken een zacht stuk gemaakt zodat het niet meer kan schuren misshcien is dit een idee??

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 18:55

ik ken het probleem en had ook van alles geprobeerd maar zonder resultaat bij mijn smalle rarebiertje. Ben tenslotte op een zeer prijzige deken uitgekomen die wél goed zit en geheel elastisch is. Het is de turtle-neck deken en alleen verkrijgbaar bij euro-horse.nl Sinds hij die op heeft komen er geen plekken meer want zit ruim om de borst maar aangesloten rond de hals en zakt dus niet naar achteren want dat is veelal het probleem dat naar achteren zakken bij smalle paardjes waardoor ze die schuurplekken krijgen.
Die dekens (waterdicht) kosten echter wel ruim 200 euro als ik mij niet vergis :o

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:33

Ik heb er tot noch toe geen problemen mee. Maar je moet inderdaad wel goed opletten of hij niet te strak zit en kijken wat voor stof de bh/beschermer is.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:59

[SV] Borstbeschermer

Inmiddels zijn er nieuwere topics over dit onderwerp. Daarom plaats ik hier een slotje.