Sneeuwklompen onder pony haar voetjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Omarlover85

Sneeuwklompen onder pony haar voetjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 22:07

Hoi onze buitenbak die all weather is dus met stukjes "band" ligt nu onder een 10cm sneeuw.Normaal kan je er altijd inrijden ook als het vriest maar ligt nu vol sneeuw ik vroeg me af wat ik nu het beste kon doen want paardjes mogen niet op de weide nu en onze binnenbak is nog niet af (geen bodem) dus ik kan wel even stappen met haar daar maar ik had graag haar energie even eraf gelaten.Kan ze op de piste lopen met al die sneeuw want dan komen er na enkele minuten al ijsklompjes.Ze heeft geen ijzers!Op straat of erf is geen optie is super glad en onder de binnenbak is ongelijk dus buiten beetje voorzichtig stappen kan er daar niets.Wie heeft er tips aub!

trustHim

Re: Sneeuwklompen onder pony haar voetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:10

die van mij loopt zonder ijzers gewoon door de sneeuw te banjeren. evt kan je de hoeven aan de onderkant vetten zodat de sneeuw wat minder blijft zitten, maar zelf doe ik dat niet

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 22:12

Gewoon vetten met hoevenvet dan? Ook op 10-15cm sneeuw met een vrijd diepe bodem? Mag ze dan ook crossen, bokken enz??

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:21

Ik deed het altijd met groene driehoek zeep. Die pot met die vette zeep erin. Dat hielp eigenlijk nog beter dan speciaal paard gerelateerd vet

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:22

Jup groene zeep werkt het beste! Hebben wij ook potten van versleten :j

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 15:23

en gelukkig lekker goedkoop!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:17

Met een paard met ijzers rijden doe ik niet in de sneeuw. Dat vind ik gevaarlijk.
Bij ons komen ze wel gewoon buiten. Een beetje verstandig paard merkt snel genoeg dat hij zich een beetje koest moet houden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 17:20

bij ons op stal gooit iedereen ook de paarden met ijzers buiten. Heb nog geen ongelukken zien gebeuren, maar houd wel in de gaten dat het een risico is, vooral als je paard zelf niet door heeft dat hij zich rustig moet houden.
Gelukkig heb ik er geen ijzers onder liggen, en een verstandig paard op stal staan.
Heel veel succes!