sneeuw en wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

sneeuw en wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 16:28

tja ik had vandaag wedstrijd.
kon nieteens oprijlaan af met trailer dus ik vanochtend netjes gebelt en me afgemeld moet ik dus wel betalen.
andere wedstrijden hebben alles afgeblazen. straat die we in moeten naar die manege is ook niet gestrooid en nou is er zelfs sneeuwalarm afgegeven.
het was ook buiten losrijden je krijgt nou toch nooit meer een goede mooie buitenbakbodem.

ligt het aan mij of is deze vereniging beetje onverantwoord bezig?
het is tuurlijk altijd verantwoording van de ruiter om te kiezen om erheen te gaan. maar in dit geval vind ik het ook verantwoording van de vereniging om het gewoon uit veiligheid af te lassen.

*lees net dat hij toch is afgelast.*
Laatst bijgewerkt door ikke20 op 20-12-09 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ambre

Re: sneeuw en wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:30

Volgens mij hoef je met een weeralarm dan ook niet te betalen.Ik had ook wedstrijd en zelfs de vereniging vond het onverantwoord om de wedstrijd door te laten gaan.Het was echter een subtop wedstrijd en ze kregen de knhs niet te pakken.Later is de wedstrijd als nog af gelast.Ik ga ook niet betalen...

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:30

Goede keuze dat je niet bent gegaan, met de auto is het al gevaarlijk laat staan met een trailer en een paard er in!
Tja, met buitenlosrijden lijkt het me niet dat het door kan gaan, of staat daar ook veel paarden die meedoen datttie niet de weg ophoeven? dan kan ik me nog iets bij voorstellen.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:32

Dat ben ik het wel met je eens. Uiteraard moet je zelf verantwoordelijkheid nemen maar 't was van de vereniging ook een aardig gebaar geweest als zij ook de boel zouden aflassen. En en ook benieuwd hoe ze dat met inrijden gaan oplossen...

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:34

Ik had vandaag eigenlijk ook wedstrijd, ze hebben het wel door laten gaan, er waren al wel een heleboel afmeldingen. Ik meld me niet gauw af, maar als ik met mijn auto alleen al moeilijk de bocht door kom wil ik niet het risico lopen dat ik mn trailer+paard uit de sloot moet vissen.

Ik snap ook niet dat ze het concour bij ons niet hebben afgelast, maar ja, keuze van de organisatie. Ik moest overigens wel gewoon startgeld betalen.

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:36

super verstandig hoor zou ook niet gegaan zijn . hier op texel zouden we men wedstrijden hebben maar deze is afgelast want misschien dat de grote wegen wel gaan maar in de meeste gevallen kom je niet eens van het erf af.
heb zelf volgende week wedstrijd maar ja paard staat nu al een week stil omdat we erf niet af kunnen en de bak bevroren hoop nu idd ook dat het weer opknapt of ze de wedstrijd uitstellen want ga echt niet op stap zo . het is de enige wedstrijd waar je vrijblijvend aan mee mag doen en ben nog druk bezig met oefenen maar vond het een goede oefening heb geen zin om al start kaart te gaan aanvragen
vind het wel flauw dat je je geld kwijt bent enig idee of er wel ruiters gestart zijn of zijn ze echt alleen geld aan het innen.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 16:40

nee er is niemand gestart het is toch afgelast. is niet gek ook zelfs hoofdwegen zijn hier niet te doen heb een achterwielaangedreven auto. helemaal verkeerd nou dus. net met pa van stal naar huis met voorwielgedreven auto gereden maar gaat van ene kant naar andere kant van de weg. stoeprandjes kan je hier al niet meer zien pak sneeuw is toch al wel een 30 cm dik

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:40

als de vereniging het zelf aflast, zoals ze dat nu ook hebben gedaan dan moet de vereniging je het startgeld terug betalen en/of de wedstrijd op een andere dag houden en je de keuze geven om dan mee te rijden je geld mee te nemen of alsnog terug krijgen als de dag je niet uitkomt.

Altans, zo heb ik het altijd meegemaakt.
Als de wedstrijd doorgaat en je zelf (verstandig) afmeld moet je 9 v/d 10 keer je inschrijfgeld idd betalen!

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:40

Ik heb net zelf in Houten ook een springwedstrijd moeten afbellen!!

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 16:41

Een vriendin van me dochter had vandaag haar werk afgezegt voor haar vriendin om vandaag mee te gaan naar haar eerste officiele wedstrijd.
Die wedstrijd werd ook afgelast, en ze was heel erg kwaad. Ja en ik heb extra mijn werk afgezegt!

Ik zou juist blij zijn dat de organisatie het afblaast.
Zegt ze ook nog dat het voor hun maar 1 minutje rijden is naar die manege. Tja, dan kan er nog een hoop gebeuren!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 16:44

@marian0557 vind het heel verstandig da ze et aflassen
je hebt ook van die gekken die wel met trailer op pad gaan om misschien wel een wp te kunnen rijden en hun geld niet kwijt te zijn.

Marian0557

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 17:24

Ja inderdaad, ik zou dinsdag les hebben op de manege, maar wij moeten dan over de dijk.
Er gaat ook altijd een vriendin mee lessen met haar paard, dus met 2 paarden in de trailer de dijk op met dit weer wordt 't ook niet

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:19

Onze verenigingsles is idd ook afgelast, de pensionstal ligt ook aan een dijk die niet is gestrooid.