Deken stuk, maar op aparte plek Wie weet hoe dat kan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Deken stuk, maar op aparte plek Wie weet hoe dat kan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-09 18:40

Hallo,

Ik heb sinds maandag een nieuwe deken op mijn pony gedaan, nu heeft hij ook een buitenzet stukje waar hij geen vriendjes direct naast zich heeft staan.
Vorige stukje had hij dat wel en was zijn oude deken ook te pakken genomen.

Nu is zijn S&K deken aan de binnenkant over zowat de hele breedte (lies naar lies) gescheurt en is zijn vulling eruit gegaan. Dit loopt zo ongeveer tot net 10 cm voor de staart. Wat zou er gebeurdt kunnen zijn?

Ik denk zelf misschien bij het liggen erop gestaan, iemand anders dacht aan zichzelf kriebelen (maar vind het gat zodanig groot dat ik gewoon niet weet hoe?) Wil de deken eventueel met een binnenlap en nieuwe vulling dichtmaken.

Wie o wie heeft dit ook gehad? Deze deken is iets langer bij de kont naar beneden als mijn oude HH deken.

Revanches

Re: Deken stuk, maar op aparte plek Wie weet hoe dat kan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 23:31

Dit hoort bij Seizoensvragen.
Zodoende een verplaatsing van HAR-->SV.

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 18:57

hoe zitten de kruissingels dan?
Als die strak zitten, dan gaat het trekken bij de flanken/liezen. Als je dan een kwalitatief minder goede deken hebt, kan het misschien wel uitscheuren als er spanning op komt (bv. bij rollen en opstaan, of bij liggen en opstaan)

L_Rivaldo

Re: Deken stuk, maar op aparte plek Wie weet hoe dat kan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 13:06

ze zaten niet strak en bij deze deken zit het niet aan de buitenkant vast en zie je ze niet.

Bleek dat zaterdagochtend het al stuk was (dacht in de middag pas).. vrijdag was ik er nog geweest en stond hij nog naast het andere paardje, die dag had ik alleen met hem gewandeld en niet de deken af gehad, wij denken nu dat de bovenkant vast gepakt is (dat is te zien,, en zo de onderkant uitgescheurt.