.Maar van mijn ouders mogen ze nu niet naar buiten omdat ze buiten niet veel kunnen doen. Nou vandaag heb ik ze toch even buiten gelaten en ze waren super blij xD. Ik denk dat ze ongeveer 3kwartier op de wei gelopen hebben, daarna heb ik ze terug op stal gehaald.
Ik had ze buiten hooi gegeven maar daar aten ze niet veel van. Nu begonnen ze een beetje te eten van de sneeuw en de ene begon het ijs door te breken van hun drinkbak buiten. Mijn ouders zeggen dat ze er koliek van kunnen krijgen en eentje heeft vorige maand een lichte vorm van zandkoliek gehad. Ik wil dit dus niet opnieuw meemaken ...
Kunnen ze er ziek van worden door een beetje sneeuw te eten?
Alvast bedankt! Katia
ik denk niet dat het heel snel gebeurd van een beetje sneeuw, want dan had die van mij het inderdaad ook allang gehad (en nog wel meer als ik zo bij ITP kijk
), als ik jou was zou ik het paard gewoon beetje in de gaten houden, dan ben je er in ieder geval (eventueel) op tijd bij
. Mijn pony heb ik ook sneeuw zien eten, had een sneeuwpop gemaakt en die ging die opeten. Niks aan de hand.
als ze gewoon rustig door de bak loopt, heeft ze geen behoefte aan grote hoeveelheden water in 1x, dus dit is niet iets om je zorgen over je maken ;P