Paardrijden in de sneeuw

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekyy

Paardrijden in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 10:58

hallo,
weet niet of het hier hoort mja.

ik vroeg me af of je kunt paardrijden in de sneeuw? en wat jullie ervaring daar van is.

Groetjess

Shetje14

Re: Paardrijden in de sneeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:02

Lijkt mij maar gevaarlijk. Veel te glad. Nooit gedaan, ga het ook maar niet doen denk ik.

Karina_1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:05

Het kan geloof ik wel maar je kunt wel ijsklompen in de hoeven krijgen waardoor ze kunnen uitglijden...

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:05

Wij hebben dat wel vaker gedaan. Je moet wel uitkijken dat het niet te glad is. Maar verder is het wel heel leuk. En dat vonden de paarden trouwens ook!

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:06

Warme verse mest op de hoeven dan. :j Het is niet verstandig maar het kan wel het buiten rijden.

wintepint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:11

heeft je paard ijzers eronder, dan lijkt me dit geen goed plan.
er komen dikke ijspegels onder vast te zitten en alle gevolgen vandien. het lijkt mij zeer onverstandig als je nog lang plezier van je dier wilt hebben.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 11:26

mij paard heeft geen ijzers. dus met die klonten valt het wel mee lijkt me..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:27

Ja het kan en ja ik ga het straks weer doen :)
Wordt de 1e keer met mn jonkie dus ben benieuwd wat ie er van vindt.

Mn laatste sneeuwrit dateerd van 2005!

Afbeelding

Niet over de weg gaan rijden omdat platgereden sneeuw glad is.
Als je gewoon bermen/velden gebruikt is het niet glad, niet over bruggetjes enz. en dan wil het prima :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:57

AP --> SV

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:00

nooit doen! heb het een keer gedaan en nooit weer, ben met gebroken sleutelbeen thuis gekomen, dit is niet om je bang te maken(al klinkt het misschien wel zo) maar zat om men brave makker, schrikt nooit ergens van, vind niks spannend, maar hij kreeg zo gigantisch veel sneeuw onder zen hoeven(geen ijzers) dat het klompen werden, is die uitgegleden in stap!!

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:00

jahoor super leuk!
gewoon lekker stappen door de berm en dan is er niks aan de hand.
die van mij heeft voor wel ijzers, maar daar glijdt ze niet zo op.
morgen ochtend ga ik een lekkere sneeuwrit maken! zo'n zin in :D

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:04

Ik doe het soms wel. Ik doe dan een laag Vaseline onder de voeten en rij alleen op bodem die ik door en door ken. Dus waarvan ik weet dat er geen gaten e.d. in zitten.
Ook alleen als ik weet dat mijn paard niet te fris is (dus voorgaande dagen nog volop gereden) en ik pak hem helemaal in. Dus zowel deken opals beenbeschermers om (doe ik trouwens altijd).

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:05

Jaren geleden, de eerste keer dat wij IJslanders gingen rijden, sneeuwde het toevallig die dag. We zijn gewoon gegaan en ow wat was het mooi. Volgens mij liep er geen enkele pony op ijzers en zijn we ook niet op het harde geweest.
Met de mijne zou ik het niet zo snel proberen. Ik weet niet hoe die erop reageert en ze heeft voor ijzers en geen schroefgaten.

tinkerSophia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:07

Als ik op tijd thuis ben :D ga ik ook... gewoon stappen kan heus geen kwaad.. als je je paardje maar vertrouwd

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:08

Kan best, had graag gewild, maar ik kan niet op stal komen nu. Scoot is te gevaarlijk en lopend ben ik niet voor het donker terug. Dus balen.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:12

En als je paard rondom op ijzers staat kan je dan veilig door bermen etc stappen? hij staat gewoon in de wei en heeft geen sneeuw klompen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:16

Uriah schreef:
En als je paard rondom op ijzers staat kan je dan veilig door bermen etc stappen? hij staat gewoon in de wei en heeft geen sneeuw klompen.

Ijzers en sneeuw zijn vrijwel altijd ellende, al hangt dat ook van de structuur van de sneeuw af. Ik zou het er met ijzers niet op wagen, ookal gaat het op de wei wel goed.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:43

Mijn paard is een keer aan de hand toen we liepen te wandelen in de sneeuw geschrokken en zo onderuit gegleden! (heeft géén ijzers onder) Pas dus op is mijn advies

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:46

Zelf zou ik het niet zo snel doen. Mijn paarden zijn in deze tijd van het jaar met de kou e.d. behoorlijk fris, en als ze dan schrikken......... nee ik wacht wel even tot de sneeuw weg is.
Zou ik nou echt een bomproef paard hebben misschien wel, want het lijkt me wel heel erg mooi!
Zowiezo zou ik het met ijzers onder nooit doen.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 13:50

het lijkt mij ook geweldig maar die van mij is altijd "heet" dus toch maar ff niet.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:31

wij doen het ook altijd
ik doe altijd ook een dikke vet laag er in
( gebruiken de echte ouwe boeren met melken nog dat vet )
en dat gaat super

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:34

Je kan best buiten rijden, wel zonder ijzers.
Je neemt een hoeven krabber mee en halve wegen krab je gewoon even de hoeven uit. En gewoon blijven stappen ;)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:35

Vorig jaar werden wij tijdens een buitenrit verrast door de sneeuw. Het was echt heerlijk! Alles is zo mooi en stil en de paarden genoten ook heel erg. Toch zou ik het niet snel nog eens doen, want de paarden kregen ijsklompjes onder de hoeven en het was op sommige plekker erg glad en ik neem liever geen risico.

rainbowtrash

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:05

Mijn nieuwe verzorgpony heeft hoefschoenen, en er wordt met hem alleen buiten gereden, er is ook geen bak of weiland waar in gereden kan worden.

Nu mag hij pas vanaf maandag weer bereden worden, maar er moet nu wel met hem gestapt worden.. Er ligt inmiddels behoorlijk wat sneeuw hier, en de andere verzorgster moest hem vandaag verzorgen, maar ik vraag me nu dus af of je in de sneeuw kunt rijden met hoefschoenen?

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 18:06

rainbowtrash schreef:
Mijn nieuwe verzorgpony heeft hoefschoenen, en er wordt met hem alleen buiten gereden, er is ook geen bak of weiland waar in gereden kan worden.

Nu mag hij pas vanaf maandag weer bereden worden, maar er moet nu wel met hem gestapt worden.. Er ligt inmiddels behoorlijk wat sneeuw hier, en de andere verzorgster moest hem vandaag verzorgen, maar ik vraag me nu dus af of je in de sneeuw kunt rijden met hoefschoenen?

dat vroeg ik me ook al af :P