kou probleempje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke20

kou probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 13:39

afgelopen weekeind had ik wedstrijd en zoals iedereen wel gemerkt heeft was het goed koud zondag.
ik had paard opgezadelt en ging losrijden maar door combinatie zadel koude benen enz had ik helemaal geen goed contact met mn zadel dus met mn paard. had echt het idee dat ik er maar beetje opzat en kreeg mn lijf ook niet zo gauw warm. binnenkant benen is dan toch wel een probleem om goed in je zadel te zitten en om goed gevoel te houden. toen ik had gereden en aan het uitstappen was waren ze nog steeds koud ondanks deken waar ik onderzat. wie heeft er nog tips hiervoor vrees dat het komende dagen vaker gaat voorkomen

Judje

Re: kou probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 14:22

Je kan beginnen met een panty of mayo (schrijf je dat zo? dus net zoals mayo van mayonaise?) onder je rijbroek.
Als dat niet werkt kan je nog een therme onderbroek aanschaffen.

Verder misschien iets over je zadel leggen totdat je zelf opstapt? Misschien dat dan de kou er minder intrekt.
Je hebt tegenwoordig ook elektrisch verwarmde kleding, misschien dat je daar wat tussen vindt?

Succes!

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:35

Als het koud is doe ik altijd een goede thermobroek onder mijn rijbroek, dit werkt al super. Normaal in de zomer op wedstrijden doe ik een te grote trainingsbroek aan over mijn witte rijbroek heen zodat deze schoon blijft. Misschien nu ook wel een idee dan zijn je benen in ieder geval warm als je erop gaat zitten, misschien dat je door het rijden dan redelijk warm blijft.

Verder heb ik altijd als mijn romp goed warm is minder last van koude ledematen(benen armen voeten handen enzo) dus zorg dat je romp goed dik aankleed!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-09 08:43

heb er altijd een broek overheen witte broeken blijven bij mij nog geen 5min wit

alleen was het zondag opeens zo heel koud
heb al thermoondergoedvroek gehaald dus die maar es proberen

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 08:53

ik heb een thermo rijbroek aangeschaft..een eurostar geloof dat ie bennie heet, maar weet niet of ze er ook in het wit zijn,
het echt lekker warm, de binnenkant is fleece en de buitenkant is waterafstotend ideaal voor mensen met alleen een buitenbak!