Toen stond hij nog bij mijn ouders. Hij kon zelf 24/7 kiezen of hij binnen of buiten wilde staan.
Nu sta ik wegens omstandigheden (geen slechte hoor) op een stalling, waar hij wel lekker heel de dag buiten komt, maar 's nachts toch echt op stal moet. Hij heeft nu dus eigenlijk nog géén wintervacht gekregen. Hij heeft wel wat dons, maar nog bij lange na niet wat hij de voorgaande jaren had.
Nu begreep ik dat dat kwam omdat ze 's nachts op stal staan (m'n pony die nog bij mn ouders staat, heeft wel een volledige waardevolle wintervacht, een echte beer). Máárr.. Krijgt hij het straks niet koud, als hij buiten staat, zonder een échte wintervacht, zónder deken of schuilstal, en het vriest?
Ik maak me er echt een beetje zorgen om, ben bang dat hij het koud krijgt, maar ben ook weer niet van de dekens..
Hij kreeg al vanaf begin herfst lijnzaadolie en dergelijke, maar nog steeds geen fatsoenlijke wintervacht.
Ik zou het niet zo'n ramp vinden als hij een deken op moet (maar liever niet) maar wánneer moet ik die dan opgooien? Waaraan kan ik zien dat m'n knollie het koud heeft?
Mn vader zegt dat hij het zomaar niet koud heeft, en die vacht wel komt als het echt koud wordt.. Maar ik heb verder geen vergelijkingsmateriaal want alles op stal staat met een deken. Hij is écht de enige zonder.
Wie o wie kan mij bij dit dilemma helpen? Want ik heb zó geen verstand van dekens, pony heeft ook áltijd zonder gestaan. En het wordt zó koud van de week..
Die heeft het vast niet meer koud..