wie herkent deze HH staldeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FahyaFemke

wie herkent deze HH staldeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 20:06

ik heb een lichtblauwe staldeken van iemand overgenomen als zijn de een 200 grams staldeken (dacht ze).
maar is al zo gedragen dat er niks meer te lezen valt op de etiketjes.

Nu wil ik deze deken vervangen voor een nieuwe. Ik heb een nieuwe HH staldeken gekocht, 200 grams gevoerd.

Als ik deze naast mn oude deken leg, geloof ik nooit dat de lichteblauwe 200 grams, even dun is als die nieuwe. De nieuwe is echt veel dunner.

De oude is lichtblauw
met bruine 3 hoekjes op de schouder
hij lijkt enorm op de deken op deze foto:
jammer genoeg beetje klein:
Afbeelding

Maar misschien weet iemand, of je deze anders in varianten hebt? Bv 200 en 300 en 400 gram ofzo, maar allemaal dezelfde kleur dan?

Ben bang dat als ik mn nieuwe deken om doe ze het kouder zal hebben en ik wil echt niet dat de vacht nog meer groeit.

annaaube

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:31

het enige dat ik weet dat het volgens mij een is van dit jaars collectie.
kijk gewoon even op de site ;)

FahyaFemke

Re: wie herkent deze HH staldeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 21:34

daar kan ik em dus niet op vinden..
het is denk ik wel een oudere deken, omdat ik em dit jaar overgenomen heb van iemand, die em op haar vorige paardje had liggen. Dus dat zou in winter 2008/2009 zijn geweest.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 21:58

Je hebt de HH dekens altijd in verschillende kleuren en diktes. Het kan dus prima zijn dat je oude deken een 300 grams is.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 00:29

Ik ken hem niet, maar wil wel even zeggen dat de dikte niet altijd iets hoeft te betekenen.
Ik heb namelijk een hele dunne deken, en die is gekocht als 200 grams! Ze lagen nu ook nog in Drunen, en werden daar ook verkocht als 200 grams. Maar die deken is zó dun, dat ik hem max 100 grams gegeven had :+

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-09 00:59

ok. misschien dat ze dan toch even warm zijn.
Tsja.ik hoopte dat iemand em zou herkennen
en zou zeggen ja joh!! dat is een... 200 of juist 300 grams gevoerde !
Ik weet van mn meeste dekens nog wat het is , 100 of 0 grams bv. en als k em zou herkennen zou ik dan iemand daar mee kunnen helpen. Dus hoop dat toch iemand em herkent ;)

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 16:40

HH staldekens zijn altijd 220 gram, mits het met een minihals is dan is het een highliner, deze zijn in 0 (alleen fleece maar geen vulling), 330 (zonder sierkoord, wel al jaren in het blauw uitgevoerd) en 550 (heeft sierkoord) gram. Dekens worden ook behoorlijk dunner na wassen etc. Gaat om de isolerende werking van de polyfill vulling, de lucht tussen de vezels isoleert. Ik denk dat jij een oude staldeken hebt van 220 gram. Zou als ik jouw was gaan voor een 330 gram highliner staldeken, omdat je de huidige versie te dun vind aanvoelen. Moet zeggen dat 220 gram idd niet echt dik aanvoeld, maar toch behoorlijk warm kan zijn op het paard. Dit kun je checken door na een uurtje met je hand onder de deken te voelen, of je paard niet klam aanvoelt, dan heeft ie het te warm. Als het niet echt warm eronder voelt is het weer te koud. Succes!

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 22:48

volgens mij heb ik z`n deken nog liggen

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 19:03

ik heb die deken gehad, maar wel al jaren geleden en die was volgens mij 300gr. Tegenwoordig wordt er wel ander dunner, maar beter warmtehoudend materiaal gebruikt.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-09 19:19

BobjeBo: ik denk juist dat het de 330 is dan, hier zit geen sierrand aan, wel lichter hals/schouder gedeelte,maar NIET verhoogd, ik ken de highlinerdekens. De nieuw IS 220 want ik heb de bon nog liggen.

wendyke kan jij je herinneren hoeveel gram hij was?

Nathalie bedankt voor je reactie. De nieuwe deken die ik nu heb is een staldeken Wave 220 gram.
Deze is van dat gladde materiaal, dat zal dan wel het nieuwe materiaal zijn, en welke ik al had, de lichtblauwe uit de beginpost, is oud materiaal want die is ook helemaal van zachte stof, niks glad.

Wat ik nu wel al merk is dat de nieuwe, gladde, al schuift :( dat heb je wel met dat gladde spul..

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 11:39

Is de stof dikker geweven? Dus geen glad nylon aan de buitenzijde? Dan is het de Titanium staldeken uit winter 2000, die heeft een vulling 400 gr holofil vulling met TC voering en een bruin label met het HH logo. Is verder niet doorgestikt en heeft geen minihals. HH heeft verder geen stadekens dikker dan 220 gr zonder hals.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 20:23

zo 400 gram!!
inderdaad geen glad nylon, en een bruin HH logo.
Nou das wel heul warm!
Bedankt