ik heb gister mijn ony geschoren, helemaal. Nou zag ik vandaag op de zijkant van de buik, ter hoogte van de lendenen, een verdikking van de huid. Er leek vocht onder te zitten. ze reageerde er verder niet op, temp was goed, en ze at gewoon. Kan het een reactie zijn op de korte geschoren haartjes, of het over de huid gaan van het apparaat? Het was niet over het hele lijf zo, maar een stuk van 30 bij 30 cm ong.
Sieppus
Geplaatst: 01-12-09 20:19
Bij ons op stal staat een 26 jarige shetlander, die is ook geschoren...Nu stokkreupel....
Kan misschien een reactie zijn op de scheermachine olie? Weet niet of je tussendoor veel geolied hebt?
CaylinnMae
Geplaatst: 01-12-09 20:43
Kan komen van de scheermachine-olie of van de warmte van de scheermachine. Stedjeblakken kreeg bultjes van het scheren weet ik nog wel, volgens mij was hij allergisch voor de olie
nowornever
Geplaatst: 01-12-09 20:45
Er zijn wel paarden die reageren op scheren. Zo staat er bij ons 1 die op zijn buik heel gevoelig is en die heeft na het scheren ook 2 dagen lichte bultjes/verdikkingen van het scheren.
ja, dan kan het idd ook de olie zijn, niet aan gedacht. De kant waar het zit was het 1e aan de beurt, dus toen was het apparaat nog niet warm. En las het een allergie voor de olie is? voor lief nemen, voor die 2x per jaar dat je scheert?
Als ik scheer en net geolied heb dan haal ik mijn machine langs een oude handdoek om overtollig olie te verwijderen. Misschien dat het kan helpen om minder reactie op het scheren te krijgen.