Hoe ziet jou weiland er nu uit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Hoe ziet jou weiland er nu uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-09 23:52

Met alle regen die er de afgelopen dagen is gevallen ben ik zomaar eens benieuwd hoeveel weides waarin paarden 24-7 lopen in modderpoelen verandert zijn?

Hier lopen ze niet meer op de wei, had ook niks van over gebleven met dit weer :n

knooopje

Re: Hoe ziet jou weiland er nu uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:55

mijn 2 jaarlingen lopen met nog 2 fokmerrie's op een heel groot stuk dus valt het met de modder reuze mee,alleen bij de drinkbak bij het hek is het een beetje modderig verder nergens in de wei.

mayOOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:55

bij mij lopen ze iedere dag 7 uur buiten, op 1 weiland staat nog gras maar daar komen ze niet meer op en de andere 2.. daar is in het begin wat modderig maar verder heel kort gras

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:56

Ik moet zeggen, perfect :D
Niks geen modderpoel ofzo, maat het is dan ook echt groot voor 4 paarden (24/7)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:59

uhhhhh nat maar moet zeggen dat het me nog meevalt, ze krijgen dan wel kuil op het verharde gedeelte

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 23:59

Het voorste deel is een grote modderpoel, de rest is gewoon kort grasland :) ze staan nog lekker iedere dag buiten hier ! lekker rennen en doen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:01

bij de voerplek is echt dikke blubber bij ons,maar de rest is verder wel droog gelukkig.
ze wilden bij mij op stal geel zand gaan storten bij de voerplaatsen,maar ik vraag me af of dat wel helpt,komt nog veel meer regen aan

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:02

Het land is goed, maar bij de schuilstallen wat het erom heen een modderbende. Vanmorgen hebben we een graafmachine gehad en die heeft het land anderhalve meter diep gegraven en het witte zand wat op anderhalve meter in de grond zat omgeschept naar boven. Zo hebben we de bak ook gemaakt en die is zelden nat.
Ziet er weer netjes uit nu. De paarden liggen er heerlijk in te rollen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:03

Bij ons staan de paarden zo'n 12 uur buiten, het is erg modderig op de plekken waar ze veel staan, verder is het land erg goed te doen!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:03

ellepel schreef:
bij de voerplek is echt dikke blubber bij ons,maar de rest is verder wel droog gelukkig.
ze wilden bij mij op stal geel zand gaan storten bij de voerplaatsen,maar ik vraag me af of dat wel helpt,komt nog veel meer regen aan

Ligt eraan hoeveel zand ze willen storten. Wij hebben het eerst ook zo geprobeerd, maar dat werd snel weer vermengd met de modder.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:06

De helft van de wei is een groot modderbad, de rest is redelijk droog. De paarden staan om beurten in een groep een paar uurtjes buiten.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:07

Hier lopen ze lekker in een zwembad. Rare is dat ze maar weinig het droge opzoeken van de stal of de bestrate stukken.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:07

Veulenland is redelijk, rest varieert van plassen tot rijstveld, modder bij de ingangen. Paarden gaan dus 's nachts op stal. (grond is veen)

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:13

Het weiland is voor een derde een grote modderpoel, de rest gaat nog, voor bij het hek is het het ergst, daar kan je alleen met lieslaarzen nog doorheen, je zakt er bijna tot je knieën in weg. De bak en paddock zijn normaal in goede staat en kunnen heel wat hebben, maar er is zoveel regen gevallen dat dat ook erg modderig is geworden... Bij de buren is het erger, hun bak is helemaal niet meer bruikbaar, de eigenaresse is al bijna met paard en al onderuit gegleden... Het fijne is ook dat King een hekel heeft aan natte voetjes en blub en plassen zorgvuldig probeert te mijden :')

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:16

modder en grote waterplassen. Heb nog een ander droog stuk, maar daar breken ze uit (staat geen goed stroom op). Dus daar zet ik ze af en toe in als ik bij stal blijf. Kan ik ze in de gaten houden.
Mijn paard vind de blubber vreselijk, dus heb ze vandaag ook voornamelijk binnen gehad. De pony kan niet alleen staan, dus die stond ook binnen, helaas

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:30

de paarden staan nu niet in het weiland bij ons,
het weiland is wel heel erg nat, maar absoluut niet modderig!
iik heb van't zomer paar x parcour in 1 weiland gehad, op sommige plekken zitten daar nog paar plasjes.
als ik er zo overheen kijk, zie ik hooguit 5 plassen, over alle weilanden van ons;)
alleen de bak is wel kletsnat!, niet normaal meer!
wij hebben nieuwe bestrating en de bak ligt nu dus lager, dus loopt het niet weg!:S
echt balen! maar we hebben een binnenbak in de straat, waar ik de hele winter gebruik van kan maken!:D
Laatst bijgewerkt door angelalala op 28-11-09 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:33

Ons weiland is wel nat, maar het is enkel echte modder bij de poortjes. Wat je wel hebt is dat het al snel stukgelopen wordt als het zo nat is. Ik moet zeggen dat het weiland bij ons nooit een hele blubberbende wordt, er blijven grote stukken relatief goed.

Miss_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:35

Hier en daar liggen wel wat plassen en het is ook wel wat natter ja...
Hier staan ze nu ook binnen, dus dat wordt wel zelf in de paddock zetten....

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:36

Het weiland waarin onze shetjes 24/7 staan is voor 1/3 nat (de plaats waar ze het vaakst staan, waar de grond dus is aangetrapt en het water niet weg kan). Verder is het een beetje modderig bij het poortje, en verder is het weiland prima.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:58

Mijn paard en pony staan op een klein stukje wei met een rijbak dr in. Bij de ingang(daar kunnen ze ook beetje schuilen bij de bomen) en de hooiruif is het wel kapot getrapt maar met normale schoenen kan ik nog net aan er redelijk overheen lopen. Doe meestal toch maar regenlaarzen aan omdat je wel redelijk vies word. Ga even vragen of ik het deel bij de hooiruif misschien mag straten, je kunt toch overal gratis grindtegels ophalen. De rest van de wei ziet er nog redelijk uit, gras is wel helemaal kort natuurlijk. Het loopt gelukkig een beetje bol met een sloot rondom dus het is niet super zeiknat. Ze staan er 24/7.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:08

Nat...
Ik heb ze op een stuk van ong een halve hectare staan wat kapot gelopen weiland is. Éen en al blub nu dus. Achterin dat stuk in een stuk ter grootte van een rijbak ongeveer wat droog is en waar ze dus droog kunnen staan en liggen. Ik heb de mogelijkheid en grasland bij te geven, maar met de atypische myopathie is dat wat ik nu niet durf...

Just_Me89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:41

Mijn paardjes staan alleen overdag op het weiland en dat ziet er echt (nog) perfect uit!

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 16:51

Mijn oudje staat nog in de wei,en het is
voor aan een modderpoel en achterin staat kort gras
met plassen water.
Mijn andere paard staat in een natte padock.Die mag de wei niet meer in anders ploegt hij hem helemaal om.

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 20:26

Nat en blubberig. Dat krijg je met leemgrond...
Het voorste stuk is een blubberbad, daarachter erg kort gras en plassen.
Mijn paard vertoeft uuuuuuuren in de inloopstal bij het hooi :D

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 23:19

Onze paarden staan in de winter altijd thuis op stal met een stukje zwarte grond erbij. Dat is nu wel nat vooral de zwakke plekken maar opzich gaat het nog wel ;)