Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Succubi schreef:Phoeh, moeilijke.
Ik zou dan iig niet voor nr 8 gaan, de kou trekt dan toch door de buik.
Áls ik zou scheren en zonder deken zou ik voor de nr 11 gaan.
Dan kan het paard toch zijn warmte kwijt en is hij niet te kaal.
Maar om heel eerlijk te zijn zou ik het helemaal niet doen.
Vooral omdat het nogal wat kouder is dan in nl en hun vacht gewoon het beste beschermd.
Op dat gebied vind ik de mannetjes naast het geschoren paard de beste illustratie geven.
Als je nr 11 scheert kan je dat vergelijken alsof je zelf je jas open hebt staan (24/7).
En nr 8... Tja... Ik zou het niet aandurven in jouw geval.
Miss heb je hier wat aan
http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm
.
. Zeker omdat het bij jou een stuk kouder is dan hier.
.... De TS zegt toch dat ze geen dekens gebruikt? De pony wordt gewoon knap uitgestapt, het gaat haar erom dat ie het niet te warm krijgt tijdens het rijden.... 
jowien schreef:Ik heb nr 11 (boeg en onderkant hals) en een kleine stukje bij de liezen.
Ze heeft het zonder te scheren 's nachts anders te warm op stal. Overdag staat ze buiten en kan ze met haar kont in de wind, geen probleem.
Het scheren geeft net even wat meer lucht met rijden ook.
Ik heb 2 jaar geleden de buik ook gedaan, maar dat raad ik je af!
Als ze dan in de regen stond, drupte dat koud langs haar kale buik en toen stond ze te rillen ondanks dat ze dus verder nauwelijks geschoren was.
S__L schreef:Heb je hem al geschoren via nummer 8? Ik scheer ook zo'n model maar dan geen streep aan de zijkant en blijft ook zonder deken. Werkt super en hij is snel weer op adem en zweet niet meer zo.
En je kan best scheren en dan geen dek op doen hoor (natuurlijk niet als je helemaal kaal scheert). Zijn eigen wintervacht heeft veel meer voordelen dan een deken.
Toch bedankt voor je bericht.