vraagje aan de scheerders onder ons

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nowornever

vraagje aan de scheerders onder ons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 09:39

Even een vraagje aan de scheerders hier bokt. We hebben een pony die ik morgen wil gaan scheren maar in welk patroon. Het is een pony die normaal gesproken in de manegelessen loopt maar op het moment nog maar 1 uurtje per dag met de allerkleinste zodat hij niet zo gaat zweten. Die pony staat dag en nacht op de wei, omdat op stal hij helemaal in paniek raakt. Dus hij moet buiten blijven. Maar hij gaat zelfs al zweten als hij alleen stapt en een heel klein beetje draaft nu willen we hem dus in een jachtmodel scheren. Maar wat voor jachtmodel zouden jullie doen zodat hij prima buiten kan blijven staan en toch beter zijn warmte kwijt kan. Hij heeft ook gewoon een deken op. Ik zat zelf aan nummer 10 te denken maar wat vinden jullie?

Afbeelding

Setteli

Re: vraagje aan de scheerders onder ons

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:50

Als ie geschoren is, wordt ie dan wel weer meer in de lessen gebruikt? Als ie 1 uurtje met beginners loopt is 10 een mooi model. Gaat ie toch meer lopen, zou ik kiezen voor 6 of 8

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:51

Als hij een deken op heeft zou ik hem lekker als 4 doen... helemaal... Let er wel op dat een 0 grams deken dan niet voldoende is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 09:52

Idd als ie meer dan 1 uur moet lopen zou ik ook voor 4 gaan, met een goede warme outdoordeken. En natuurlijk schuilmogelijkheid, zodat ie zich kan schutten tegen regen en koude wind.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 09:55

Setteli: In principe gaat hij niet meer lopen maar het is de bedoeling als hij geschoren is hij ook bij de gevorderden in de les gaat en dan zweet hij natuurlijk veel meer. Ik dacht dat 6 misschien net teveel was. Maar hij kan misschien iets meer en dan droog de wei op dan iets minder en dan nog net nat de wei op.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 09:56

Ik vind 4 wel erg kaal voor dag en nacht op de wei als het straks weer gaat vriezen. En hij kan schuilen in een loopstal.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 10:00

4 of 5 zou ik doen met een deken erop van minimaal 300 grams als hij dag en nacht buiten staat

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 11:33

Ik laat mijn geschoren paarden ook 24/7 buiten staan, met schuilstal uiteraard.
Een goede deken, zonder hals, is meer dan genoeg !

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-09 12:21

Ik ben er uit ik ga voor 6. Ik vind helemaal kaal te koud als het straks gaat vriezen. Want hij heeft wel een schuilstal maar ook daar wil hij bijna niet in. Hij is echt panisch voor stallen.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:27

Helemaal scheren en dan dag en nacht buiten vind ik iets teveel van het goede. Ongetwijfeld zullen er mensen zijn die het doen, maar ik zou het niet doen. Die van mij is helemaal geschoren en staat overdag wel buiten met een goede deken op. Bij meer kou krijgt ze ook de hals erbij op.

Als je als 6 scheert kan die z'n warmte al veel beter kwijt, zal de rest wat lang is ook sneller droog zijn c.q. minder snel nat worden.

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 14:32

Ik denk dat 6 ook de beste optie is. Zo raakt hij toch z'n warmte kwijt, maar blijft hij ook goed warm buiten.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 23:10

11 werkt ook al een stuk beter dan niet scheren. en zo hoeft tie geen deken op. let wel paard moet wel "koud" zijn als hij weer naar buiten gaat.
gr