Sterk en betaalbaar regendeken.. ervaringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MeAndManuel

Sterk en betaalbaar regendeken.. ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 17:05

Hallo iedereen..

Ik zoek een sterk en betaalbaar regendeken..
Nu heb ik natuurlijk al flink zitten zoeken op internet..
En ik wil jullie vragen of jullie misschien ervaringen hebben met deze dekens..

Mijn pony staat dag en nacht buiten... hij mag best een dikke vacht hebben maaar niet té dik.
Dus moet ik dan voering of niet? en een halve hals of is dat niet nodig..

De dekens die ik had gevonden.. :
Afbeelding
€ 69,00
Bij dit deken vraag ik me alleen af of ze er wel genoeg bewegingsvrijheid in hebben..
Dat moet hij echt hebben... en is 600 Denier sterk?? of niet echt? geen voering..

Deze van Horze.. 62,50 is waterdicht 3000mm.. is dat veel?? ook weer 600 Denier.. en een halve hals, fleece voering..
Afbeelding

Deze.. welk merk weet ik niet.. 300 grams, halve hals en 600 Denier..
Afbeelding

Ik hoor graag jullie meningen over deze dekens en als jullie andere goede, sterkte en betaalbare dekens weten dan hoor ik het graag!

Groetjes!!

Mayflower_

Re: Sterk en betaalbaar regendeken.. ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:10

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:12

Bucas.. niet goedkoop, maar deze dekens blijven bij mij jarenlang waterdicht. (in tegenstelling tot de goedkopere merken die ik ook geprobeerd heb)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:17

ik heb de eerste Horseware Amigo 600D maar dan de kleur excalibur. ik ben er zeer tevreden over. Goed waterdicht, heeft wel voering, maar geen fleece. Leg er in het tussenseizoen vaak zelf een fleece onder. De fleece gaat spannen om de borst en schuift naar achteren, de amigo nooit. Ook geen schuurplekken op de borst of schouder gezien. de enige kleine kapjes/haakjes komen door muizen die ook de binnenkant eruit gevreten hebben :(
Ze bestaan ook in 1200D.

heb nu een amigo 1200D winterdeken met 370 grams vulling besteld en hoop dat dit dezelfde goede pasvorm en waterdichtheid heeft.

Wheather beeta heeft ook goeie winterdekens

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 17:20

Okee..

Is 3000mm veel?? Kunnen ze dan heel de dag in de regen staan en toch droog blijven??

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 17:23

Er is nu een topic met horseware dekens waarin je de bovenste kunt bestellen voor heel wat minder. Ik heb ervaring met de Rhino en Rambo dekens van Horseware en die bevallen geweldig!

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:28

Ik heb goede ervaringen met Bucas turn out Rain. Na 5 jaar nog steeds waterdicht en helemaal heel! Ze wegen ook niet veel en de stof ademt heel goed. Ze zijn regelmatig in de aanbieding bij de paardendrogist. De pasvorm moet je wel een beetje opletten, vaak minder geschikt voor wat bredere paarden.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:49

de hh dekens zijn ook prima

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:51

Ik heb ook een hh met halve hals, 300 grams denk ik??
Bevalt super :j

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:53

amigo is super. Perfecte pasvorm (ik heb een breedgeschouderde groninger) Ik heb er eentje bij josie hier op bokt besteld voor 40 euro geloof ik. Er loopt nu ook een topic

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:56

Die 1e heb ik voor mijn paard, en wij hebben nog meerdere Amigo dekens op stal.
Maar zijn er echt super tevreden over, de pasvorm is super, ze blijven erg goed liggen, krijgen geen schuurplekken op de borst ondanks dat er geen loopsplitten in zitten, en hebben dus genoeg bewegingsvrijheid, en de dekens ademen ook goed er staat nooit een nat op stal eronder te zweten oid.

Bovendien vind ik ze op een of andere manier ook sterker dan andere dekens, ondanks dat ze toch ook 'maar' 600 denier zijn.
Mijn paard is erg goed in slopen, en andere dekens van 600 D krijgt hij zo kapot, maar deze houd zich nog erg goed!
Maar mocht je dat nog te weinig vinden, zijn ze er idd sinds kort ook in 1200D betaal je natuurlijk wel wat meer voor.

Dekens met een halve (of hele) hals heb ik zelf persoonlijk erg slechte ervaringen mee, de manen gaan er vaak toch erg van naar de knoppen en als het een beetje tegen zit schuren die helemaal weg.
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 17-11-09 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:57

ik heb de horze halve hals
een jaar opgehad, ging super!! ineens leek hij lek omdat paard ineens geheel nat er onder was. maar dat scheen niet te horen kreeg gelijk een nieuwe..

ik heb juist goede ervaring met halve hals. zonder (halve)hals schuurt het bij de mijne op de schoft..met halve hals is dit over en blijft een deel van dr manen altijd schoon en zacht :)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:59

magic_lover, dat heb ik met gewone dekens bij mijn paard :j
Maar hij heeft ook een mega hoge schoft waardoor dan de eerste pluk wegschuurt.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:00

die van pagony zijn ook fijn zijn nu in de aanbieding bij divoza

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 23:31

Dat topic waar shera het over heeft ken ik ja.
Daar ga ik waarschijnlijk de 1200D Turnout, medium, red bestellen...

Iedereen bedankt voor de reacties

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:34

kan iemand mij de link naar het topic geven? mijn waterdichte deken bleek vandaag niet meer waterdicht te zijn :(

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:37

dekens vallen bij het ene paard super en de ander heeft er ernstige schuurplekken van, hangt helemaal af van de bouw van je paard. Bucas bijv is uitermate geschikt voor wat smallere paarden, maar als ze breed zijn van voren zitten ze voor geen meter.

Kwestie van passen dus wat goed bij je paard zit.

Verder, sloopt je paard dekens of niet, 600D hoef ik niet te proberen bij mijn paard, is zo aan gort, maar er staan ook paarden bij ons op stal die jaren met zo'n deken doen, helaas ben ik niet gezegend met een makkelijk paard, ben uitgekomen bij Rhino dekens, die passen hem goed en zijn ook vrij stevig, voor mij niets anders meer.

Maar dat kan voor jouw paard weer helemaal anders zijn.

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 01:15

ingvdh schreef:
dekens vallen bij het ene paard super en de ander heeft er ernstige schuurplekken van, hangt helemaal af van de bouw van je paard. Bucas bijv is uitermate geschikt voor wat smallere paarden, maar als ze breed zijn van voren zitten ze voor geen meter.

Kwestie van passen dus wat goed bij je paard zit.

Verder, sloopt je paard dekens of niet, 600D hoef ik niet te proberen bij mijn paard, is zo aan gort, maar er staan ook paarden bij ons op stal die jaren met zo'n deken doen, helaas ben ik niet gezegend met een makkelijk paard, ben uitgekomen bij Rhino dekens, die passen hem goed en zijn ook vrij stevig, voor mij niets anders meer.

Maar dat kan voor jouw paard weer helemaal anders zijn.

Bij mijn paard met brede hals/borst krijg ik juist alleen amigo en bucas dekens dicht........

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:03

Opmerkelijk, heb er laatst weer een Bucas gezien op een breed paard, en de plooien zaten totaal verkeerd en de bovenkant sloot niet.

Maar dit geeft des te meer aan dat je gewoon moet uitzoeken wat het beste bij je paard past en je niet blindelings op ervaringen van andere mensen uit kan gaan op het gebied van pasvorm.