Regendeken om doen bij shetjes??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miran_da

Regendeken om doen bij shetjes??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 12:28

hallo

ik heb een vraagje of het verstandig is als ik bij me shetjes een 0 grams regendekentje omdoe??
of kan ik ze beter zo laten staan in de regen enz???
ze staan op een landje waar het wel erg koud is enz??

wat kan ik het beste doen ???

cheyentic

Re: Regendeken om doen bij shetjes??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:29

hebben ze helemaal geen schuilgelegenheid dan? Ik zou ze geen deken opdoen iig.. ze hebben een dikke vacht en daaronder blijft het gewoon droog en warm, wel is het belangrijk dat ze iig uit de wind en op een droog stuk kunnen staan/liggen

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 12:31

Waarschijnlijk krijg je nu heele boel reacties dat het niet nodig is.

Maar wat is de rede waarom je aan een deken wil beginnen ?
Heb je idee dat je pony niet fijn vind in de regen ? Wil je nog wat met ze doen (en deken op zodat je dus droge pony's heb) ?
Zijn ze oud ?

Ik heb voor die van mij overigens wel regendekens :)

Miran_da

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 12:41

cheyentic schreef:
hebben ze helemaal geen schuilgelegenheid dan? Ik zou ze geen deken opdoen iig.. ze hebben een dikke vacht en daaronder blijft het gewoon droog en warm, wel is het belangrijk dat ze iig uit de wind en op een droog stuk kunnen staan/liggen

nog niet zo heel erg veel schuil ik ben der snel heen verhuist wegens problemen bij andere stal...
en het enige schuil ding is een rond houten hok waar eerst geitjes hebben gestaan...

dravergekkie schreef:
Waarschijnlijk krijg je nu heele boel reacties dat het niet nodig is.

Maar wat is de rede waarom je aan een deken wil beginnen ?
Heb je idee dat je pony niet fijn vind in de regen ? Wil je nog wat met ze doen (en deken op zodat je dus droge pony's heb) ?
Zijn ze oud ?

Ik heb voor die van mij overigens wel regendekens :)

nou mijn merrie die is 16 en droogt niet zo snel meer op en mijn ruintje 14 ze kijken er altijd zo ongelukkig bij als het heel erg regent dus vandaar..
en ik longeer ze en doe VD met ze en met natte pony's kan je niet aan het werk gaan want straks worden ze ziek als ik ze longeer terwijl ze nat zijn...toch...>??

petitparis

Re: Regendeken om doen bij shetjes??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 18:08

ik wist niet dat pony's/paarden ziek werden als je ze nat aan het werk zet. Volgens mij drogen ze zelfs sneller in eerste instantie, maar uiteraard gaan ze ook sneller zweten en ben je terug bij af.
Als je shetten gemakkelijk met z'n twee in dat schuilhok kunnen en niet bang zijn om erin te gaan, dan is het aan hun om zielig in de regen te staan of droog binnen.
Mijn vorig paard had een ruime stal met veel stro, maar vertikte het om bij hagel binnen te gaan staan, ja ze leek zielig, maar ze had de keuze...
Mijn huidige paard krijgt bij zware regenval en temperaturen onder 15°C een regendek op, omdat ze niet de keuze heeft om te schuilen. Eens het kouder is dek ik warmer af om de wintervacht een beetje te remmen.

Als je echt het idee hebt dat ze moeilijk drogen of koud hebben dan is een regendekje misschien wel aangewezen.