deken>verharen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EarthFocus

deken>verharen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 11:13

heeyy,

heb een vraagje, hopelijk hebben jullie daar een antwoord op.

mijn paardje staat nu best dik in zijn vacht, maar heb niet zoveel zin om hem te scheren, weten jullie als ik nu een dekentje op zal gooien of die dan gaat verharen, zodat die wat minder dik in zijn vacht komt. (hij heeft het nu niet koud snachts, maar wil hem wat minder dik in zijn vacht hebben, zodat ik nog wel intensief met hem kan trainen.)

hopelijk hebben jullie het antwoord!!

liefs, Gaby

petitparis

Re: deken>verharen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 15:01

ik was dit jaar door de nog warme temperaturen overdag "te laat" met afdekken. Mijn paard heeft nu een donzige vacht en zweet erg snel tijdens het rijden. afdekken heeft dit niet verholpen, onder de deken lijkt het alleen alsof de vacht dunner is, maar dit is alleen omdat daar de haren plat liggen.
Vorige week was er week een piek van overdag 19°C en moest ik terug mijn winterdeken wisselen voor een fleecegevoerde, maar mijn paard verliest geen winterhaar.

esire

Re: deken>verharen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 18:10

Die van mij verliest ook geen haren onder het deken, ze lijken idd. alleen platter door het deken net wat petitparis zeg..