scheren, welke deken daarna

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bamsy

scheren, welke deken daarna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 13:45

Hoi,

Ik wil mijn paard volgende week gaan scheren omdat ze toch nog best een flinke vacht krijgt. Nou is de vraag.......moet er dan een deken met hals op of doen jullie geschoren paarden zonder hals naar buiten?? Snachts staat ze op stal en overdag buiten.

Zijn er ook mensen die toevallig zelf wel eens een halsstuk gemaakt hebben voor hun paard? Daar zou ik dan ook graag wat tips over willen.

Alvast bedankt!!

Groetjes

Nell_

Re: scheren, welke deken daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:39

Zoiezo zou ik na het scheren een 300-350 grams opdoen. Zodra het kouder word kan je er een onderdeken of iets onder leggen.
Met hals is wel fijn, maar hoeft opzich niet. Die van mij krijgt dat ook niet na het scheren!

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 16:43

Oke thanks, heb er nu een 200 grams opliggen en als ze naar buiten gaat een regendek erover. Als ze geschoren word wil er ik inderdaad de 300 grams opleggen (tevens waterdicht) en als het kouder word de 200 grams er onder. Wat zou je me aanbevelen als ik dan op wedstrijd ga om in de trailer op te leggen?

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-09 11:54

opgelost kan een slotje op

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 14:29

Zonder hals kan prima, al is het na het werk, zeker als het kouder is, wel handig.
De dikte hangt af van meerdere factoren, van je paard, (koukleum of juist niet); de temperatuur buiten; het weer (veel wind/weinig wind), regen e.d., je stal (binnenstal of juist buitenstal).
Je kunt (naar mijn idee) niet zo maar zeggen: dan moet je ....gram op doen, per paard en situatie verschillend.