Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
blue_kim schreef:een bucas kan van + zoveel graden tot - zoveel graden. weet niet de exacte graden. dus lijkt me geen probleem ondanks de wat minder strenge winters in nl.

maar je geeft zelf aan dat hij hoger ligt.
) , daar heeft hij geen moment onder gezweet. Maar toch.
)supersambo schreef:Op zich moet het wel kunnen een all-in-one, maar je kunt ook een rain kopen. Die is nu nog warm zat. En dan er een staldeken onder doen als het kouder wordt. Heb je meteen een regendeken geschikt voor het voorjaar. En je kunt dan een beetje wisselen met de dikte van de deken die je eronder doet. Kijk anders eens op marktplaats voor een 2e hands bucas rain. Scheelt ook weer centjes. Voor een fijne staldeken is marktplaats ook een dankbaar object. Pirouette ruitersport heeft trouwens een Bucas staldeken in de aanbieding voor 89 euro. Maar een 2e hands anky is er wel voor een stuks minder. Met een BUcas rain erbij ben je dan goedkoper uit en je kunt het hele jaar door met je dekens. Succes

) Maar goed heb ooit een rhino gehad met nylon voering en dat ding schoof alle kanten op. Medium is trouwens niet overal verkrijgbaar. nog even reclame Heja ruitersport in Garderen is niet duur met de bucas dekens. Ze bestellen ze ook voor je als het niet op voorraad is.
joozz schreef:ik heb toevallig vandaag een nieuwe bucas all in one gekocht voor mn paard. Ik had er al jaren een, maar was iets misgegaan in de wasserette dus moest een nieuwe deken.
Mijn paard staat 's nachts ook op stal, qua temp. beetje tussen binnen en buitenstal in. Ik ben wel tevreden over deze deken, ik heb wel het idee dat de deken goed reguleerd en dat het niet zo snel te warm wordt hoor. Ik heb haar in de al die jaren dat ik deze deken heb nog nooit het idee gehad dat de deken te warm of te koud was. Ik vind het eigenlijk wel ideaal, het hele koudeseizoen met een deken.
Ik kom trouwens altijd bij zo'n ouderwetse servicewinkel waar ze wel weten waar ze het over hebben en als ik zo luister naar jouw situatie komt die denk ik aardig overheen met de mijne, mij werd deze deken (of de vergelijkbare horseware) geadviseerd daar.
Die Rambo duo is toch die van Horseware? Die hadden ze ook mijn paardenwinkel liggen, maar die was daar iets van 400 euro. Dat vind ik wel erg duur hoor! En ik denk dat je voor een ongeschoren paard prima uit de voeten kan met een de all in one of vergelijkbare deken.
Een regendeken met onderdeken vind ik persoonlijk niet prettig, het zit naar mijn idee nooit helemaal lekker. Maar dat is mijn idee hoor, anderen kunnen daar weer andere ervaringen mee hebben natuurlijk. Ik vond die Bucas Rain ook te dun.

Maar ik vind het heel belangrijk dat mijn paardje het niet te koud heeft, en zeker niet te warm.
joozz schreef:snap dat je twijfelt, ik ging net even kijken naar de specificaties van de medium en op zich zou die ook prima voldoen bij normale temperaturen.
Ik heb bij de all in one wel het idee dat als het per ongeluk net 2 graadjes warmer is dan de limiet zeg maar, de deken die warmte even goed wegfiltert als het ware. Op internet staat dat de all in one een echte dikke deken is, dat vind ik op zich wel meevallen. Doordat de deken warmte goed afvoerd is de deken alleen warm als het nodig is zeg maar.
Tja, met mijn antwoord schiet je eigenlijk niet op he. Ik zou zelf kiezen voor de all in one, omdat ik daar gewoon al jaren ervaring mee heb en ik tot nog toe tevreden ben en nooit het idee gehad heb dat de deken te warm of te koud is. Vind het gewoon ideaal om met 1 deken het hele koudeseizoen door kan zonder me zorgen te maken dat mn paardje het warm of koud heeft. (maar ja, ik heb geen ervaring met de medium, dus ik kan je niet zeggen of ik daar dezelfde tevredenheid over zou hebben).