En ben benieuwd of ik zo wel goed bezig ben. Mijn merrie krijgt nooit zo'n dikke lange wintervacht, ondanks dat ze altijd zonder deken staat. Nu mogen ze nog lekker 24/7 buiten lopen, maar met veel regen en wat wind vond ik haar vaak rillend en in een gedoken in het land. Nu weet ik dat rillen niet erg is, maar als ze onwijs gata hinneken en mee naar binnen wilt is voor mij een teken dat ze het niet fijn voelde (normaal ben ik niet heel boeiend als ik kom
). Nu staat ze dus met regendeken, en is nu met veel regen gewoon lekker aan het scharrelen en niet meer zo van owwww ik wil naar binnen! Maar dan lees je weer dat de haren plat worden gehouden en paarden zich met zo'n dekentje niet warm kunnen houden. Dus ga ik af en toe, bij dagen zoals vandaag langdurig regen, wind en kou, even kijken hoe ze erbij staat en of ze het koud heeft. Gelukkig stond ze er net nog jofel bij
Meer mensen die hun paard alleen onder een 0 gram hebben staan, en hier ook onder laten staan en nog buiten hebben lopen?