senna21 schreef:Dank je wel voor de reacties.
Ingrid, idd lijkt de ouderdom echt invloed te hebben.
Mijn plan is om mijn paard alleen overdag een regendeken op te doen op regenachtige, winderige dagen.
Het is niet zo dat hij echt kou toont, maar hij is dit jaar wel teruggevallen in bespiering en ook dunner geworden.
Hij heeft a.h.w. een jasje uitgetrokken dit jaar.
Dus de deken is alleen ter bescherming van weersomstandigheden die afkoeling kunnen veroorzaken.
Op stal en op rustige, droge dagen heeft hij volgens mij genoeg aan zijn eigen vacht.
Zijn er meer mensen die dit ook doen?
Ik heb vandaag drie nieuwe dekens gekocht. Een 200 gram regendeken, een 200 gram onderdeken en een fleesdeken.
Ze staat nu met de 200 gram regendeken op buiten in haar schuilstal, maar het slimme dier besluit altijd buiten te staan.
Ze heeft de afgelopen dagen met een 0 gram regendeken en een zomerdeken er onder buiten gestaan. Toch had ze het niet goed warm. Ze voelde steeds wat koud aan onder haar okstel en haar ooraanzet.
Nu heeft ze overdag ook met de zomerdeken onder haar regendeken gestaan en heb voor de eerste keer het idee gehad dat ze het wat warmer had. Dus nu lekker met haar nieuwe 200 grams regendeken. Dus kan nu lekker combineren en op die manier hoeft ze het nooit te warm of te koud hebben.
Ze is nu tussen de 12 en de 16 jaar ( heb haar als 12 jarige gekocht, maar DA denkt dat ze wat ouder is) en hoewel ze er goed bij staat qua gewicht heeft ze maar een ielig vachtje. Dus had weinig keuzes dan met dekens te beginnen.