Leonieke schreef:Een staldeken onder een regendeken werkt prima.
Je kan zowel onderdekens als staldekens in verschillende diktes krijgen.
Persoonlijk ben ik meer weg van een staldeken ergens onder doen. Deze hebben meestal een loopsplit, een mooiere pasvorm, schoftbontje en singels. Wat prijs betreft maakt het allemaal vrij weinig uit.
Voor de winter denk ik dat je aan 200 gram genoeg hebt. Als het echt koud is zou je 300 gram op kunnen doen. Het is ook een beetje kijken naar je eigen paard. De een heeft het eerder koud dan de ander.
Ik heb een tuiger waar ik geen vetlaagje op kan krijgen. Heb haar nog maar van begin dit jaar en stond op een binnenstal daar. Dus toen ze bij mij kwam stond ze op een in-uit loop stal met een regendeken. De zomer heeft ze de hele tijd met een exceemdeken op gelopen en is daarna weer naar haar regendeken gegaan toen het kouder werd. Ze is niet geschoren ofzo, maar staat gewoon netjes kort in het haar en met appeltjes over haar hele lijf. Precies goed voor het oog, maar dat vind ik eng voor de winter opdat ze nu al op een massa voer staat. Dus kan het me niet permiteren dat ze koud zou hebben. Vandaar dat ik dus maar aan een onderdeken/staldeken onder haar regendeken ga doen. Maar heb dit nog nooit gedaan. Normaal stonden mijn paarden die het koud hadden op een binnenstal, maar die luxe heb ik nu niet meer. Dus dan maar een extra deken. De bedoeling van de deken is niet om haar kort in het haar te houden, maar om te zorgen als de temp rond de 0 graden gaat dat ze het niet koud gaat hebben. Ik dacht dus aan een 200 grams, maar geen idee ofdat die echt warm houd. of dat ik naar een 300 of 400 grams zou moeten gaan dan.