S avonds zweten, normaal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peachy

S avonds zweten, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 08:34

Gister was ik bij mijn pony's en een van mijn pony's stond erg te zweten. Hij had niet gerent of gek gedaan. Hij had geen koorts wel warme benen en hoeven. Zijn vacht voelde erg broeierig aan. Wat kan dit nou zijn?
Hij wil wel gewoon nog eten en lopen.

Anoniem

Re: S avonds zweten, normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:39

zoiets had mijn paard een paar weken terug ook. Hij had gereden en kwam smiddags rond 4 uur terug en stond om 9 uur savonds nog te zweten hij had geen koorts at goed liep normaal en keek normaal uit zijn ogen. Had wel de DA gebeld die zij dat als hij geen koorts had er niets aan de hand was.

Afbeelding

http://i120.photobucket.com/albums/o191 ... C03794.jpg

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 08:42

Dat ziet er ook vaag uit zeg. Weet je al wat het was?
Misschien een klein detail even toevoegen, het gaat om een shetlander met een dikke vacht 24\7 buiten. Maar zo warm was het gisteravond nou ook weer niet om te gaan zweten (7 graden).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:01

geen idee het was iig vreemd. na die avond heeft hij het ook nooit meer gehad. Had je paard die dag hard gewerkt? dat was bij Noble iig wel zo.

Dreambeats

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:43

Mijn pony heeft dit ookal 1 keertje gehad, maar niet zo erg als op de foto.
Ook zonder hard te werken, stond ze in het zweet, vooral dr borst eigenlijk. Maar haar bil was ook wel 'vochtig'
De volgende dag was alles over. Geen idee wat het was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:45

bij noble ook de dag er na was hij weer helemaal droog. En laat op de avond de dag dat hij zo zweete was het ook minder als op de foto maar wel nog erg nat.

Dreambeats

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:50

Anoniem schreef:
bij noble ook de dag er na was hij weer helemaal droog. En laat op de avond de dag dat hij zo zweete was het ook minder als op de foto maar wel nog erg nat.

Mja, mijn pony had eig niet hard gewerkt. Misschien kan het bij jou paard een verlate reactie geweest zijn op het werk? Ik weet het niet ...

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 15:51

Nee hij had niet gewerkt die dag. Hij voelde eigenlijk overal warm aan en zweette het meest bij, borst\buik\achterbenen\billen.
Hij voelde vandaag ook warm aan maar dat wijt ik aan de zon en de temp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:55

iig is het vreemd. Maargoed zolang je paard nog goed eet, drinkt, mest en plast en geen koort heeft er weinig aan de hand is. Maar je kunt altijd even een DA bellen voor advies!

Dreambeats

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:56

Anoniem schreef:
iig is het vreemd. Maargoed zolang je paard nog goed eet, drinkt, mest en plast en geen koort heeft er weinig aan de hand is. Maar je kunt altijd even een DA bellen voor advies!

Och ja, we hebben ze die avond in het oog gehouden en vonden het niet nodig om de DA er bij te halen.
Mensen hebben soms ook gewoon een warmteopstoot, dus misschien is dat wel vergelijkbaar?
Inderdaad, zolang ze 'normaal' ritme volgen is alles waarschijnlijk wel in orde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 15:58

idd. Tsja wij maakte ons wel erg zorgen omdat het al zo lang duurde (6 uur) en hij wel erg hevig zweete vandaar dat we toch even naar de DA gebeld hadden.