nu al een deken op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quartusje

nu al een deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-09 21:56

Hey ik heb een paard dat 24/7 buiten staat en ik heb haar sinds vandaag een outdoor 180gr opgelegt .
Nu vroeg ik me af als ik haar nu een deken opleg blijft haar winterhaar dan korter of is het daarvoor al te laat? :?
aangezien ze nog niet veel winterhaar heeft. maar sinds dit jaar wil ik met dekens beginnen omdat ik nu wedstrijden rijd,en ik kan haar ook niet nat buiten zetten na het rijden hé dus doe ik eerst een zweetdeken op en dan haar outdoor deken.
maar omdat ze voordien altijd zonder deken gestaan heeft vraag ik me af wat het beste is,ondermijnt dit haar weerstand?
Of zou ik mssn smorgens het deken eraf halen en alleen snacht er terug opleggen als het koud is?

bedankt elise ;)

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:01

Hier is al een topic over. Staat alles eigenlijk wel in beschreven wat jij wilt weten.

welke deken nu?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:04

Je kunt ook overwegen haar gewoon een jachtmodel te scheren en later een deken op te doen? Dekens op en af vind ik altijd zo'n gedoe. Of erop , of eraf. Volgens mij neemt de weerstand niet af hoor, zeker niet als ze 24/7 buiten staan. Maar die haren die gaan wel meer plat liggen, maar een aardig vachtje heb je al wel opgebouwd. ALs je niet wilt dat ze een vacht krijgen moet je eigenlijk vanaf september al een deken opdoen. Of gewoon scheren rond 1 november en eventueel nog een keertje na de kerst.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 22:06

Het is bij ieder paard weer verschillend hoeveel vacht ze krijgen.Maar met de deken erop hou je heel wat dikke vacht tegen.
Je kunt hem er maar beter op houden omdat je er nu veel mee rijd.
En de ene keer deken erop en andere dag er weer af is niet verstandig in de wintermaanden.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 23:47

Ik zou het deken ophouden, het scheelt sowieso veel vacht. Ik heb die van mij sinds 3 weken al een 0 grams regendeken op (sinds een paar dagen 100 gram) en staat nachts binnen en overdag een aantal uren buiten.

Ik zou hem lekker ophouden, vooral als je wedstrijden rijdt/ gaat rijden.

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 08:35

ok bedankt allemaal maar als het begint te vriezen zou ik dn een dikkere opleggen ze heeft nu een 180gr op.en voor putje winter dacht ik aan een 330 gr met er mssn een fleecedeken eronder.

Elsskippy

Re: nu al een deken op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 09:29

Als je hem niet gaat scheren is 200gram al dik genoeg.
Met 330gram en misschien ook fleece zou ik alleen doen als hij is geschoren.

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-09 11:22

Ah ok bedankt ;)