Weide deken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Leslie90

Weide deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 13:30

Ik heb er sinds kort een arabiertje bij, hij komt nu wat meer in zijn wintervacht maar heeft nu voor de wei toch een deken nodig. Nu heeft hij van de eigenaar een deken van 300 gram, kan ik die er zo in één keer opdoen? Hij is waterdicht dus dat is wel lekker, dan heeft hij het niet koud en word het wachten op een stal wat dragelijker :)

Sim

Re: Weide deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:31

300 grams is veel en veel te warm op dit moment! Zeker als hij al wat in zijn wintervacht is.
Wil je toch een deken op doen, doe dan een 0-grams (gevoerde) regendeken op.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:33

Dekens moet je opbouwen. 300 grams is veel te warm nu! 0 grams beginnen en bij de echte koud (dus ook overdag rond het vriespunt) kun je altijd een warmere deken om doen.

Zelf doe ik niet meer dan 200 grams op in de winter op mijn ongeschoren pony, anders smelt hij weg.

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:33

ik zou het niet doen, het is best een overgang hoor!

jij gaat toch ook niet in een keer van t-shirt zonder jas van trui met winterjas?
300 gram is best veel om nu al op te doen vind ik...

hier een link van een goedkope en IMO goede regendeken(heb hem zelf ook):

http://www.depaerdeshop.nl/product_info ... ts_id/4103

;)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 13:35

Oké, ben blij dus dat ik het hier nog even vraag. Mijn fries (en andere paarden) hebben nu een 220 gram staldeken op. Ik wil namelijk wel voorkomen dat zijn wintervacht niet verder groeit omdat hij anders van die langere haren krijgt.. wat is de oplossing? scheren? :') vind ik ook zo zielig, heb gehoord dat dat niet bepaald prettig is

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:38

Waarom is scheren zielig?
Die van mij loopt volop in de sport. Als ik haar niet zo scheren is dat pas zielig. Krijg haar nooit meer droog en de kans op ziek worden/verkoudheid is groot. Ze kan haar warmte (van het rijden) minder goed kwijt, niet prettig!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 13:38

Met een deken houd ik iig bij mijn pony de wintervacht niet tegen. Dus als je echt een mooie korte vacht wil hebben, is scheren toch de beste optie :)

jamesreits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:19

heey samira,
als ik jou was zou ik je fries niet scheren want vaak wordt het bij friesen niet mooi omdat ze dan grijsachtig worden en ook de sokken zien er dan niet meer uit. je moet gewoon naar mate het kouder wordt dikkere dekens erop leggen, zodat hij het niet koud heeft en maakt hij ook minder vacht aan.

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 14:42

jamesreits schreef:
heey samira,
als ik jou was zou ik je fries niet scheren want vaak wordt het bij friesen niet mooi omdat ze dan grijsachtig worden en ook de sokken zien er dan niet meer uit. je moet gewoon naar mate het kouder wordt dikkere dekens erop leggen, zodat hij het niet koud heeft en maakt hij ook minder vacht aan.

Nee het gaat niet om Sierdje! :P hihi, ik heb er een arabier bij, je zal 'm vanavond wel zien op stal :D als je bent wie ik denk dat je bent, hahaha

jamesreits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-09 19:57

heb je die pas gekocht dan ??
hoe oud is tie.
staat die op het land of komt ie naar stal??
Ja je weet wel wie ik ben :P
tot morgen

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-09 15:13

jamesreits schreef:
heb je die pas gekocht dan ??
hoe oud is tie.
staat die op het land of komt ie naar stal??
Ja je weet wel wie ik ben :P
tot morgen

nee hij is van een vriendin :) die is nu niet in staat om voor hem te zorgen dus doe ik dat zo lang en spaar ondertussen voor een eigen veulen :D hij staat nu in de container boxen

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 16:29

Ik denk dat het nu al wel duidelijk is voor je, je moet idd opbouwen.
Ik heb mijn paard wel al een 300 grams op liggen, maar die staat dag en nacht buiten. Het deken is een goede ademend deken dus echt superheet heeft ze het er niet onder.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 12:34

VSW > SV