goede zweetopnemende fleecedeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

massiemas

goede zweetopnemende fleecedeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 11:24

Hoi!

Ik ben op zoek naar een fijne fleecedeken die goed zweet op neemt. Dus echt voor na het rijden wanneer ze flink bezweet zijn, niet als onderdeken ofzo. Mijn huidige fleecedeken is mooi maar neemt het zweet niet heel goed op. Ben dus op zoek naar een betere!

Wat zijn de ervaringen met de Teddyfleece?
Kent iemand de Thermoquilt fleece? (http://www.libella.nl/ruitersport/product_info.php?cPath=78_80&products_id=2499)
Of zijn er andere merken dekens die jullie aanraden?

upendo

Re: goede zweetopnemende fleecedeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:25

Teddyfleece dekens nemen naar mijn idee het zweet heel erg goed op. :j

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:45

Ik heb ook een teddyfleece, en ben ook erg tevreden daarover :j

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:50

Kijk eens aan, net het topic dat ik zoek :)

Teddyfleece vind ik een hele fijne soort. Ken de HH variant en hoewel ik geen fan ben van HH is deze toch erg goed. Blijft goed liggen, neemt veel op en het wordt niet nat, dus kan gerust wat langer blijven liggen.
De dunne HH fleecedekens werken imo heel erg slecht. Ze nemen nauwlijks wat op, dus je paard blijft lang nat.
Dunne Equitheme fleece hetzelfde idee, naast dat ze erg snel scheuren en niet mooi blijven liggen.

Wollen dekens zijn erg fijn, maar ik ben bang dat ze voor mijn paard net te dik zijn zodat ze te veel gaat nazweten. Maar het idee komt richting de teddyfleece.

Dus, ja, die zou ik idd aanraden :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:58

Ik heb ook en teddyfleece en ben zeer tevreden daarover!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:00

Wat ik heel erg fijne zweet dekens vind, zijn di van Equiline!
Het zweet ligt er binnen no-time bovenop!
Echt super!
En anders een echte wollen deken!
Die werken ook heel erg goed!

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:02

Ervaringsdeskundige meld zich ;)

Mijn paarden hebben een zeer uitgebreide gardarobe mede dankzij het koopgedrag van hun baasje :o :+

Beste deken voor afzweten is ook sterk afhankelijk van hoe dik paard in zijn haar zit en lengte van het haar voor paarden met dun vachtje en kort in het haar of geschoren paarden is een zgn. cooler bij uitstek het meest geschikt dus een rambo of rhino cooler dun soort joggingachtig stofje.

Voor paarden wat dikker en langer in het haar zijn de teddyfleece en een goede kwaliteit dikkere wol beide even geschikt. Voor nazweters vind ik persoonlijk wol geschikter, omdat de teddyfleece vrij dik is wolachtig van binnenzijde met fleece buitenlaag en naar mijn mening een goede kwaliteit wol beter doorlaat en afzweet paard droog en warm, vocht aan de buitenzijde op het wol. Paard is onder de wollen deken eerder warm en droog dan onder de teddyfleece en ja ik heb het uitgeprobeerd.

Ik vind de teddyfleece wel enorm fijn voor geschoren paarden die op de trailer moeten en dus ook weer na training bezweet/warm op de trailer gaan omdat de teddy fleece een stuk extra hals heeft wat je om kunt slaan.

De thermoquilt ken ik niet o jeetje..... 8-) :+ }>

Gr. Marijke

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:03

hahaha Marijke! je lijkt mij wel :=
Mijn paard heeft ook een zeer uitgebreide garderobe :o

Marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:46

Raja schreef:
hahaha Marijke! je lijkt mij wel :=
Mijn paard heeft ook een zeer uitgebreide garderobe :o

Tsja wat kan ik zeggen, ik loop zelf ook niet altijd in hetzelfde rond :D overigens heb ik dat niet alleen met dekens hoor, ook dekjes, hoofdstellen, halsters, borstels, volgens manlief hoevenkrabbers (valt best mee) en volgens vrienden en familie ook paardenbeesten (valt ook reuze mee O:) :? ) *D 8-) :P }> :+ :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:48

Waarom fleece en geen wol? Wol is van vele male betere kwaliteit mbt zweetopname en het warmhouden van je paard :j
Wb fleece vind ik de amigo cooler prettig.

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-09 19:07

Dankje voor de reacties, veel mensen met een Teddyfleece maar dat dacht ik al :D
Vind het ook fijne dekens, ken wel wat mensen die m ook hebben. Maar was benieuwd naar meer ervaringen of andere goede opties.
Equiline ga ik even op googelen, dankje! Jammer dat niemand die thermoquilt niet kent, leek me ook wel wat met 2 lagen fleece..
Ik ga hem misschien wel scheren, maar voorlopig is het nog niet nodig dus heb ik liever een fleece dan een cooler. En waarom geen wol, tja.. een goede wollen deken is nog wel wat duurder dan een goede fleece.. Of weet iemand nog een goede aanbieding? ;)

capriz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 19:14

Mijn paard wordt niet geschoren en ik leg na het werken twee fleecedekens op. Het zweet trekt volledig in de bovenste deken en die neem ik er na een tijdje vanaf en blijft de onderste droge deken over. Ik gebruik dekens van equithème en eskadron. Goed spul!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:46

Teddyfleece heb ik ook goede ervaringen mee, neemt snel zweet op en de dekens blijven zelfs 's nachts ook perfect liggen.

massiemas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-09 10:20

Dankje voor de reacties.
Ben erachter dat die Thermoquilt in de link van het Engelse merk Shires Equestrian is. Kent iemand dat/ervaringen?
Weet dat de Teddyfleece goed is, maar de Thermoquilt lijkt me ook wel wat..

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 12:16

Ik heb ook goede ervaringen met Equiline -> http://www.marengosoutfit.nl/site/websh ... /Equiline/

Ook gebruik ik wel Equi-Theme dekens met teddy fleece en ook de Weather Beeta contour dekens ben ik erg tevreden over.
Eskadron heb ik ook, maar die gebruik ik meer voor losstappen en uitstappen. Die nemen naar mijn idee minder zweet op maar zijn wel lekker warm.

Als je iets wilt hebben waar je paard echt razendsnel en lekker onder droogt moet je voor zuiver scheerwol gaan, dus geen wolmix. Deze dekens zijn alleen enorm duur, je bent al snel € 150,- kwijt.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:24

ik heb een teddyfleece van HH, maar die durf ik nie zo goed te gebruiken na een zware training, want mijn paard gaat hiermee nazweten. Ik gebruik het wel als onderdeken als het vriest. of als tussenstap.
Verder heb ik een fleece van BR, en die doet het goed, waterdruppeltjes komen er mooi aan de buitenkant op te staan, paard voelt lekker warm aan en is in een mum van tijd opgedroogt, zelfs na het wassen.
Ik heb ook een oude goedkope fleece die is ook goed om net na het rijden op te leggen, maar die durf ik geen nacht laten liggen. Verder heb ik nog een fleece van lamicell gekregen, maar die heb ik nog niet uitgetest.

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 14:25

Ik heb ook een fleece van BR, en daar komt het vocht ook gewoon op te liggen. Paard is super snel droog en warm! :j