Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) maar hij heeft afgelopen winter toen het vroor gewoon buiten gelopen met zijn kale buik (scheer hem jachtmodel).
Ik scheer die van mij jactmodel en hij krijgt geen deken op.
Helemaal inpakken heeft echt geen zin. Zorg voor genoeg ruwvoer, dan kunnen ze zich goed warmhouden (eventueel in combinatie met deken). Marieke_K schreef:NietsIk scheer die van mij jactmodel en hij krijgt geen deken op.
Ze moeten zichzelf wel een beetje warm kunnen houden, want wat moet je anders met geschoren benen?Helemaal inpakken heeft echt geen zin. Zorg voor genoeg ruwvoer, dan kunnen ze zich goed warmhouden (eventueel in combinatie met deken).

Sanny_lief schreef:Mijn instructrice vertelde mij dat ik wanneer ik een jachtmodel ging scheren de buik moest laten staan. Is dus niet echt een jachtmodel, meer een soort streepjes paard. Maar hij heeft dan wel een warme buik!
Maar nu de geschoren hals, wat doen jullie daarmee?
Duhelo schreef:_YoOtje_: ze scheert jachtmodel, dus niet volledig kaal.
ik heb paardlief vorig jaar volledig kaal geschoren, behalve de benen, hoofd en de buik
Paard stond wel dag en nacht buiten onder de dekens, en lag buiten ook neer om te slapen ,vandaar geen geschoren buik. (behalve de hele lange haren dan wat bijgwerkt)
van het jachtmodel: helpt het echt kwa warmte? en kan het paard zich warmhouden?
ik heb vorig jaar geschoren omdat ze te lang nat bleef na het rijden, in eerste instantie een zadelplek laten staan, maar dat was ook direct nat en bleef nat, dus dat heb ik dan ook bijgeschoren om te voorkomen dat ze nat en koud kwam onder haar deken ...
in jachtmodel zulln ze toch ook nog hard zweten, en lang nat blijven,
maar het groeit niet sneller aan. OOk scheer ik zijn hals maar heeft nog nooit een halsdeken opgehad. En zijn haar zit er pas aan vlak voor het in de wintervacht komt (juli) En staat 24/7 buiten en niet zwaarder dan onder 300 gr.
) en iets meer schouder maar over de buik twijfel ik nog. cletje schreef:Nee hoor