welk deken voor welke temperatuur?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heudensfreak

welk deken voor welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 19:41

hallo,

ik vraag me af een hoeveel grams deken jullie opleggen bij welke temperatuur..
heb er nl nog niet zoveel ervaring mee en die van mij moeten deze winter geschoren worden.

en een hoeveel gram deken is eigenlijk het beste voor het winterweer dat wij hebben?

alvast bedankt!

YildizArabs

Re: welk deken voor welke temperatuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:42

Ik hanteer altijd het volgende schema:

Light (Regendeken, 0 grams):
Deze deken is goed te gebruiken bij temperaturen tussen de +5 en + 15 graden, waardoor hij prima te gebruiken is in het voor- en najaar en op zachte winterdagen.

Medium, 200 grams:
Deze deken is goed te gebruiken bij temperaturen tussen de -10 en +10 graden. Een echte overgangsdeken.

Heavy, 370 grams:
Deze deken is goed te gebruiken bij temperaturen tussen de -15 en +5 graden.

1976sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 13:39

Vanaf welke temperatuur moeten paarden naar binnen?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 14:42

Paarden hoeven in principe niet naar binnen. Wel zullen de meeste paardenhouders tussen september en november hun paarden naar binnen halen. Dat heeft echter niks met de temperatuur te maken, wel met het feit dat er dan geen of onvoldoende gras meer op de wei staat. Een paard binnen zetten voor de temperatuur is dus mi onzin. Juist in een box houdt een paard zich minder goed warm dan buiten waar hij meer ruimte heeft om zich te bewegen.

Sterker nog een paard de hele dag binnen houden, grenst aan dierenmishandeling...