Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Als je ze altijd buiten hebt staan dan ontwikkelt die vacht zo mee dat ze in de winter een lekker vetlaagje hebben dat ze warm houdt
vanitymay schreef:Ook kun je hem dan niet zomaar gebruiken als je anders gewend bent, dus poetsen etc is een beetje uit de boze net als in het zweet rijden..
Kimmey schreef:vanitymay schreef:Ook kun je hem dan niet zomaar gebruiken als je anders gewend bent, dus poetsen etc is een beetje uit de boze net als in het zweet rijden..
Dat ligt er ook maar net aan. Ik poets mijn paard ook in de winter gewoon, en als we rijden heb je (zeker nu) echt wel de kans dat ze zich in het zweet werkt. Als je maar gewoon netjes droogstapt zie ik het probleem niet..
Al staat mijn paard dan ook al haar gehele leven buiten zonder deken.

vanitymay schreef:Bij -5 is droogstappen bij mij een hele klus gebleken, hihi, maar goed inderdaad als hij echt goed droog is kan het wel..Met poetsen moet je echt wel een beetje oppassen hoor, je tast de natuurlijke ligging, maar ook de opbouw van de vetlaag aan als je te intensief poetst...Dan kan hij zich niet goed droog en warm houden..

poes schreef:Vanitymay: ik stap ze niet droog, wel tot ze niet meer warm voelt. Vanaf dan verdampt het zweet niet meer zo hard waardoor ze ook niet meer afkoelen. Een (koud) nat paard mag zo het land op.
Bij een regenbui staan ze ook lekker nat te wezen en kou hebben ze niet hoor!