Vraagje over halsdeken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Vraagje over halsdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 00:37

Mijn pony word binnen nu en een week geschoren. en nu wil ik een hals aanschaffen, maar ik heb altijd begrepen dat de hals van het merk moet zijn waar de deken van is???
Nu heb ik een HH deken 200 gram en daar zit niks op. heb ook nog een bucas en één van divoza moet ik nou van die merk een hals kopen?
Of kan het ook anders? want anders ben ik bang dat ik morgen ook weer een nieuwe deken moeten kopen en we hebben er eigenlijk al meer dan genoeg.

Heeft iemand een antwoord op mijn vraag?

alvast bedankt :D

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 00:59

patjelisa schreef:
Mijn pony word binnen nu en een week geschoren. en nu wil ik een hals aanschaffen, maar ik heb altijd begrepen dat de hals van het merk moet zijn waar de deken van is???
Nu heb ik een HH deken 200 gram en daar zit niks op. heb ook nog een bucas en één van divoza moet ik nou van die merk een hals kopen?
Of kan het ook anders? want anders ben ik bang dat ik morgen ook weer een nieuwe deken moeten kopen en we hebben er eigenlijk al meer dan genoeg.

Heeft iemand een antwoord op mijn vraag?

alvast bedankt :D

Als je een hals wilt gebruiken voor een deken die je al hebt, moet de deken voorzien zijn van bevestigingspunten om de losse hals aan vast te maken. Heeft de deken geen bevestigingspunten, dan houdt het sowieso op helaas; een hals blijft niet zitten als hij op geen enkele manier aan de deken is vastgemaakt. Heeft de deken wel bevestigingspunten voor een hals, dan heb je vervolgens een hals nodig die op de juiste plaats bevestigingspunten heeft om deze vast te maken aan de bevestigingspunten van je deken. Zitten de punten op verschillende plaatsen of verschillen de bevestigingspunten van de deken met die van de hals, dan kan je hem alsnog niet bevestigen aan de deken en loop je weer tegen hetzelfde aan: de hals blijft niet zitten.
Omdat de bevestigingspunten van de deken moeten matchen met die van de hals, heb je inderdaad vrijwel altijd een hals nodig van hetzelfde merk en hetzelfde model als die van je deken.

Succes!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 01:01

Oke toch wel :D
Ik heb voor mijn merrie ook een deken van weatherbeeta en daar een hals bij gekocht maar die was vrij prijzig :o
Dus ik dacht misschien is er een goedkopere optie..

Ga morgen even kijken of er op die andere dekens een bevestiging op zit...
anders toch maar een nieuwe deken kopen :=

dank je wel voor je antwoord!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 01:24

Losse halzen zijn altijd behoorlijk prijzig. Als je een deken wilt met een afneembare hals kan je altijd het beste een combi kopen, dus een deken waarbij een afneembare hals bij de prijs is inbegrepen. Nu is dat natuurlijk geen optie omdat je al dekens hebt, maar het is een tip voor de volgende keer!
Ik hoop dat op je andere deken ook bevestigingspunten zitten, want een losse hals is in ieder geval goedkoper dan een hele nieuwe deken met hals ;-)

Succes!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:33

Ik heb een losse hals van een ander merk dan al mijn andere dekens en die blijft prima zitten :+
Ik doe altijd eerst het halsstuk op en daarover heen de deken :j

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:37

...of misschien ringen/bevestigingen aan de bestaande deken laten maken?
heb zelf nu rambo onderdekens onder de Amigo regendekens, daar zit ook voor geen bevestiging voor de onderdeken op maar bij divoza zeiden ze dat dat er wel aangemaakt kan worden.
Het is wel zo dat losse halsstukken prijzig zijn.