regendeken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Barb

regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 12:39

Hallo allemaal

Mijn fries is erg moeilijk qua dekens, ze heeft als winterdeken een deken
van de westernstore.nl die draagt ze nu 2 jaar en die zit gewoon als gegoten
Nu ben ik op zoek naar een regendeken voor haar en ik ben even nieuwsgierig
waar jullie je (regen)dekens voor jullie quarters etc. vandaan halen.

Groetjes Barb

cissy

Re: regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 14:15

gewoon van HH, past prima en is ook waterdicht. Wel een beetje lang omdat ze een grote maat in verhouding heeft, maar de pasvorm is ok.

amarilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:48

Net gekocht! Rhino WUG light. Geweldig ding. Ligt perfect op de dikke billen, en schuift NIET, terwijl er GEEN bilkoorden aanzitten. Hoge nek werkt als een afdakje op de hals. Waterdicht en ademend. Ik vind hem beter dan de BUCCAS die ik voorheen had. Gekocht bij de paardendrogist voor 145 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:25

Bij Evelien van Eurohorse, turtlenecks. Ideale dekens.

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:39

Hey Bar, hier Sylvia35 van FPF ;) zoals je weet heb ik tegenwoordig een quarter en ik heb regendekens, ongevoerd, zonder halsje en nu een gevoerde met halsje....heel fijn en liggen perfect, bestel ze via de JD Ranch waar ik sta....misschien een tip ;)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 20:29

ik zie weinig overeenkomsten in de bouw tussen quarters en friezen dus snap eerlijk gezegt niet waarom je het hier vraagd?
kun je misschien beter bij het friezengedeelte vragen ofzo... er zijn toch ook friezendekens?

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-09 12:33

Bedankt voor jullie reacties!

sorry quarterH dat ik de vraag hier stel, zal het nooit meer doen!
Uit jou reactie begrijp ik dat ik eerst een quarter moet kopen om een antwoord
te krijgen op de vraag welke dekens jullie gebruiken.

Als je goed leest heb ik een winterdeken die ook op quarters etc. gebruikt
word en aangezien ik daar heel blij mee ben wil ik ook iets in de trant
qua regendeken. Misschien had ik niet moeten vermelden dat ik een Fries
heb??

p.s. de Friezendekens passen ook niet op mijn Fries dus die vlieger gaat niet op! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:39

De bouw van onze KWPN'er lijkt ook niet op die van een Quarter (ondanks dat we regelmatig horen dat het een mooie grote maat quarter is :D ) maar Quarterdekens liggen er ook mooi op. Op een of andere manier is er beter over die dekens nagedacht en gaan ze bv gewoon minder openstaan bij de hals/borst ofzo.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:45

Horseware (Amigo, Rhino, Rambo) dekens komen uit Ierland (en daar weten ze wat regen is! :D ). Heb ze nu al jaren, liggen altijd recht echt een geweldige pasvorm, erg stevig. Je hebt ze trouwens ook in een aparte Quarterlijn. Ik heb de gewone (Amigo en Rhino) op mijn arab liggen.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:50

amarilla schreef:
Net gekocht! Rhino WUG light. Geweldig ding. Ligt perfect op de dikke billen, en schuift NIET, terwijl er GEEN bilkoorden aanzitten. Hoge nek werkt als een afdakje op de hals. Waterdicht en ademend. Ik vind hem beter dan de BUCCAS die ik voorheen had. Gekocht bij de paardendrogist voor 145 euro.

Ik zag vandaag verscheidene types rambo/rhino regendekens liggen bij Divoza -25% korting.

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:52

Zelf heb ik op mijn redelijk brede friese merrie een regendeken van Amigo, ligt supergoed.

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 14:23

Horseware dekens!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:06

Kan het alleen maar eens zijn met bovenstaande. Ik gebruik ook alleen maar Amigo voor mijn dames.
@Barb : laat je niet opjutten door sommige reacties hier. Sommigen hebben erg last van tunnelvisie ;)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 16:01

Hier ook Amigo :D . Wel de 1200D, omdat die van mij nogal ... ehh ... speels kunnen doen soms. De 600D hadden ze zo gesloopt (drie stuks in 1 seizoen :( )

HH past ook goed, maar die worden heel zwaar als ze nat worden.

Bergje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:34

Mijn bolle fries heeft de dekens van epplejack. Die liggen bij haar aardig goed! Ik had ook een Imperial Riding, die lag ook goed maar was binnen een seizoen niet meer goed waterdicht.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 18:56

Sonja schreef:
De bouw van onze KWPN'er lijkt ook niet op die van een Quarter (ondanks dat we regelmatig horen dat het een mooie grote maat quarter is :D ) maar Quarterdekens liggen er ook mooi op. Op een of andere manier is er beter over die dekens nagedacht en gaan ze bv gewoon minder openstaan bij de hals/borst ofzo.

Zijn quarterdekens over het algemeen dan beter geschikt dan andere dekens voor de meer rondere paarden? Want dan zou ik misschien zo eens een vliegendeken moeten kopen voor mijn er ronde kruising Merens/franse draver.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 19:24

Misschien dat de bilcoupenaden wat breder zijn aangezet en daardoor een betere ligging geven op brede/ronde paarden.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:20

Je kunt altijd eens de dominick dekens proberen. Ik ben er zeer tevreden over. Heb diverse dekens geprobeerd en niets paste. Ze kreeg ook overal schuurplekken van. Ik had zelfs afgesproken dat ik hem eerst mocht proberen en als ik na een maand toch schuurplekken kreeg mocht ik de deken terug sturen. Maar hij past uitstekend. Maar goed ik heb dan geen fries... Maar je kunt altijd eens informeren.

samj1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 21:35

walhoschop walschoutem belgie

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-09 07:08

Dubbeldun: ik ben rustig hoor :P ...ik vind jou avatar trouwens geweldig!! :D

Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik wat mee en ga vanmiddag even rond speuren op internet!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 07:35

WN TR >> SV
Laatst bijgewerkt door TurdusMerula op 12-10-09 07:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: juiste wijziging geplaatst