Deken met 'halve hals' comfortabel voor het paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharontjee1

Deken met 'halve hals' comfortabel voor het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-09 20:20

Ik wil graag via internet een deken kopen met een halve hals die vast zit. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Want ik wil mijn pony deze deken in de wei op doen, maar hij mag niet knellen bij de hals/borst.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:51

ik vind het super!

ik heb WB met halve hals en die zit als gegoten
geen waterinloop bij de hals,geen kapotte schoft

en paard heeft er geen last van
mijn vorige paardje had ook allemaal halve hals dekens

Karin

Re: Deken met 'halve hals' comfortabel voor het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 21:53

Mijn paard loopt ook al een paar winters met een WB met halve hals, eerst de Orican en sinds een paar jaar de Landa. Ik krijg niet het idee dat hij het vervelend vindt :D en bij hem knelt-ie iig niet, maar hij is van voren ook vrij smal gebouwd.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 23:31

ik voor mijn fjorden 2 deken met halve hals van harry's horse. ik vind ze super omdat de regen niet bij de schouders kan en het voorkomt dat de schoft open gaat liggen met wondjes. Mijn fjorden zijn vrij breed van voren maar als je de goede maat kiest kan het bijna niet knellen. bij mij passen ze prima

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 13:50

vond het wel een mooi systeem, paard had er geen last van, maar zijn manen zijn wel helemaal afgeschuurd daar waar een "knik" zat in de stof.

patbelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:35

halve hals zorgen juist er ook voor dat het niet gaat knellen bij de borst/ schouders. Er zitten bij de meeste (dacht ik) ook loopsplitten..

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 10:28

Ik zweer sinds vorige winter bij dekens met een halve hals. Ze bewegen veel minder rond de schouders en ze knellen helemaal niet op de schoft.
Dat heeft me altijd mateloos geïrriteerd bij normale dekens. Dan staan ze met hun hoofd aan de grond te eten en hangen ze echt in die deken. Met een paard met een hogere schoft is dat niet grappig. Nu kan ik mijn hand onder de deken door halen als hij met zijn hoofd aan de grond staat.
De manen waren alleen een beetje beschadigd bij de plek waar de knik zit inderdaad.

sharontjee1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 18:58

mag een slotje op, de deken bevalt prima!