Ze stond toen al onder een 200grams deken maar dat wisselden we af met op mooie dagen enkel een regendeken.
Omdat het zonnetje in de herfst toch nog aardig warm kan worden...
Nu kwam ik er dit voorjaar achter dat mevrouw zomerexceem heeft.
Ze heeft dus de gehele zomer onder een deken gestaan. Echter, nu het weer wat kouder is kan ze weer prima zonder die deken.
*Afkloppen*, maar tot nog toe gaat het prima. Eindelijk heb ik weer eens een heerlijk bemoddert paard
.Dus ik vind het eigenlijk zo lekker voor haar...
Alleen nu haalde ik haar gister uit de wei met super koude oren, benen en ze ronkte erg met haar neus, klonk wat verkouden.
Maar na wat gegoogle bleek dit opzich geen probleem te zijn.
Ik heb géén idee wanneer de vorige eigenaresse begon met de dekens en ik heb ook geen contact meer met haar door omstandigheden.
Zeker wel half oktober want toen ben ik komen kijken...
Is het slim om er nu een licht gevoerde regendeken op te leggen? Of juist nog niets?
Ze is wel altijd gewend geweest bij normaal herfstweer een 0-grams deken te hebben en met vriezen een 200-grams.
Ze is een KWPN-er en vorig jaar kwam ze ook niet bepaald dik in haar vacht (ze was toen ook wel veelte dun, maar goed).
De andere KWPN-er en arabier op stal hebben ook al een deken om...
Edit: Ze is nu wel een beetje pluis aan het worden maar heeft nog geen dikke vacht. Enkel een ander soort haartjes.
Ben benieuwd!