Hoeveel grams winterdeken voor mijn pony's?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kim90

Hoeveel grams winterdeken voor mijn pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 15:27

Hoeveel grams deken denken jullie dat ik nodig heb voor de winter op stal?
( de stal is een groot langwerpig gebouw, onderverdeelt in een rij boxen links, dan een gangpad in het midden en dan weer een rij boxen rechts. De muren tussen de boxen zijn half hoog zodat de paarden contact met elkaar kunnen hebben )

Mijn appaloosa jaarling (ze is nu 1,7 jaar). Ze staat nu nog 24/7 op het land in de kudde, met een 0 grams regendeken. Maar gaat eind oktober op stal. Ze heeft niet zo'n stevige wintervacht van zichzelf. Ik vind de weatherbeeta joules deken erg leuk voor haar, maar die is 220 gram. Is dit genoeg? of moet ik zoeken naar een 300 grams deken.

Mijn welsh k x new forest van 6 jaar heeft wel een redelijke vacht en staat nu zonder deken nog 24/7 buiten in de kudde, ook hij gaat eind oktober op stal ( dezelfde stal als mijn appaloosa ) en heeft dan ook wel een deken nodig. Voor hem twijfel ik helemaal hoeveel gram hij nodig gaat hebben.

Iemand een goed advies? Ik wil ze niet dat ze het te warm of te koud gaan hebben :o
Voor foto's van de bouw van mijn paardjes verwijs ik naar mijn profiel :D ( onderaan in mijn profiel staat als 1 na laatste een foto van hun beide, die is vrij recent)

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 16:06

En wat doen jullie in de winter op bij je paardje? :)

Arabesk

Re: Hoeveel grams winterdeken voor mijn pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:28

niks, mijn volboed arabier staat zonder deken 24/7 buiten en wordt heel gezellig pluizig :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 22:38

Waarom zou je een jaarling een deken opdoen? En waarom zal die andere het in hemelsnaam koud krijgen? Snap hier echt niks van. Paarden krijgen het niet koud als het vriest, ook niet op stal. Wél als je scheert maar dat is logisch. Mijne krijgen in ieder geval bucas all in one op, is geloof ik 470 grams. Worden wel geschoren.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 19:50

Mijn vraag was niet of een deken wel of niet nodig is, je kunt aan mijn topic al zien dat ik dat wel nodig vind voor mijn paarden. Aangezien ze zonder deken anders te rillen staan of een snotneus hebben.