welk scheerapparaat geschikt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VLC

welk scheerapparaat geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-09 15:09

Ik ben op zoek naar een scheerapparaat dat;

- Vooral heel erg geluidsarm is.
- Waarmee ik het hele paard kan scheren.
- Dat niet boven de 200 euro is.

Het hoeft geen zware kwaliteit scheerapparaat te zijn. Ik scheer er maar 1 per jaar.
Ik heb de Moser Askar 1230 gezien, maar ben er nog niet zeker van of die een heel paard aan kan en ook nog eens stil is.

Hebben jullie ideeen of ervaring met het bovenstaande apparaat, ik hoor het graag.
Alvast bedankt!!

Marcella

Re: welk scheerapparaat geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:14

Voor 200 euro red je het niet om een nieuwe scheermachine te koop die geschikt is voor een paard of je moet er tweedehands kunnen kopen.

Heb zelf de Heiniger Progress en vind dit een super ding.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:17

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:35

De Heiniger progress kost bij paardendrogist 229 euro, misschien toch beter om iets meer te geven en zeker te zijn dat je kwaliteit hebt?

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-09 20:43

Maar ik heb geen apparaat nodig van echt kwaliteit, dat is een beetje het punt. Ik scheer een keer per jaar een bang paard, dus dat is het enige waar 'ie voor geschikt moet zijn.

Iig wel bedankt voor de tips tot nu toe!!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:21

Voor een bang paard kan je juist beter een goed scheerapparaat hebben anders duurt het langer. Maar ik weet dat er een klein paardenwinkeltje in de buurt goeie scheermachines verhuurt.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 18:49

volgens mij is een sectolin ook een prima merk hoor (dat is die van de aanbieding).

En als je zelf een apparaat hebt, kan je er bij wijze van spreken 14 dagen voor uittrekken om hem eerst aan het geluid te laten wennen, voordat je daadwerkelijk gaat scheren.

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 18:24

kijk eens tweedehands of huur iemand in die de beschikking heeft over een goed apparaat.
Aesculap, Heiniger en Liscop zijn goede merken, kijk eens op MP staan er genoeg op. Die moser die jij beschrijft is voornamelijk om op te scheren zoals benen/oren/hoofd, daarmee ben je echt lang bezig :=.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 19:21

Nou dat hoop ik niet.. Heb 'm inmiddels gekocht, hij maakt bijna geen geluid en ik hoop dat ie ook nog een beetje scheert. Volgens de mevrouw in de winkel is 'ie perfect om een heel paard mee te scheren. Ben benieuwd!

Waar ik tot nu toe een apparaat kon huren, was ik niet zo over te spreken. Vaak oude apparaten, waarmee het leek of je een bos stond om te zagen. Niet geschikt dus, voor een angstig paard.

Bedankt voor jullie tips!

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 19:24

lizzy2 schreef:
Nou dat hoop ik niet.. Heb 'm inmiddels gekocht, hij maakt bijna geen geluid en ik hoop dat ie ook nog een beetje scheert. Volgens de mevrouw in de winkel is 'ie perfect om een heel paard mee te scheren. Ben benieuwd!

Waar ik tot nu toe een apparaat kon huren, was ik niet zo over te spreken. Vaak oude apparaten, waarmee het leek of je een bos stond om te zagen. Niet geschikt dus, voor een angstig paard.

Bedankt voor jullie tips!

Heb je die van de divoza gekocht?
Die houd ik dan even in mijn achterhoofd :j

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-09 21:06

Nee de Moser askar 1230.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 21:33

Oke, laat je het ons weten hoe die werkt?? :) Ben erg benieuwd!

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:23

ik ben ook wel heel erg benieuwd

ik heb eem progress heiniger, maar wil er een 2de bij hebben

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 15:37

oke, ik hoop voor je dat hij het goed doet. Ik heb zelf de Moser adelar, ze zijn inderdaad super stil :j. Maar vind het scheerblad zo smal, dat het zo lang duurt.

veel succes, ben benieuwd!

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 17:03

Heb een paar baantjes onder aan de buik geschoren, om even te testen hoe ze erop reageerde. Ze gaf geen kik en ik vond 'm lekker scheren, maargoed, dinsdag ga ik het hele lijf doen dus dan horen jullie meer.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 17:16

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-09 17:23

Ja, maar volgens de mevrouw in de winkel heeft zij diverse paarden achter elkaar mee geschoren, in z'n geheel. Dus ga ervanuit dat het wel goed zit, want ik doe er maar 1.
Paard heeft een niet een extreem dikke vacht, op de hals wel wat voller, maar voor de rest niet heel erg dik, dat scheelt denk ik ook. Merk wel dat het net te dik is om fijn te kunnen trainen, na een half uur staat ze vol in het zweet/schuim.

VLC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 12:59

Heb met de tondeuse geschoren. Ik ben bijelkaar wel 2,5 u bezig geweest, om het paard in zn geheel te scheren dus ook de benen. Ik schoor voor het eerst en ik vond het best een fijn apparaat. Soms kwam 'ie niet helemaal goed door het haar, maar toen ik olie tussen de messen had gedaan ging het beter. Het lag er ook aan hoe snel ik 'm door het haar heenhaalde en op welke manier. Ik kon bijna tot aan het oor scheren (met een paar streepjes tranquigel) terwijl ze vorig jaar nog platgespoten moest worden. Ik ben dus helemaal blij :D Maar als je een apparaat nodig hebt wat wel een beetje geluid mag maken zou ik deze niet kiezen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 19:34

hmm, klink aantrekkelijk maar die wat geschoren moet worden heefd een behoorlijke vacht, dus dan denk ik dat ik er niks aan heb

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:24

Ik heb hetzelfde apparaat, maar is toch echt een tondeuze en niet geschikt om een heel paard mee te scheren tenzij je inderdaad de tijd hebt. De scheerkop is nl een stuk kleiner dan die van een apparaat wat bedoeld is het hele lichaam te scheren.

Voor het "echte" werk heb ik een Heiniger Progress.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-09 17:47

Ik heb de aanbieding van de paardendrogist gekocht voor 169 euro in de 24-uursaanbieding (en nu nog voor 199 bij divoza te krijgen);
http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... 00/111737/
Hij is wel redelijk lawaaiig maar dat maakt mijn paard toch niet uit, die geeft er niks om. Vorig jaar voor het eerst geschoren en ze vond het wel prima.

ik heb weliswaar maar 1 paard maar om een goede scheermachine te huren kost me ook elke keer 25 euro en ik moet er een half uur enkele reis voor rijden. En dan moet hij ook weer terug. Dus met een jaar of wat ben ik wel weer uit de kosten en het scheelt een hoop gedoe.

Maar hoe strak die bladen moeten... :o?
Wie kan me helpen?

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-09 21:34

Ok vandaag geschoren. Eerst dat ding uit de koffer en de gebruiksaanwijzing lezen. nou die was weer eens heel summier. De engelse handleiding was wat uitgebreider.

Maar goed, op goed geluk de messen geprobeerd af te stellen en toen aan de slag.
ik heb vanmorgen mijn paard gewassen en volgens de tip in de gebruiksaanwijzing met equishine ingespoten. Vanavond was ze dus zo glad als een aal.
Stekker in het stopcontact...wat een klereherrie, een stuk luidruchtiger dan de machine die ik vorig jaar heb gehuurd. maar ach, jody interesseert dat toch niet echt, dus eerst even 5 minuten keuvelen voor haar neus met dat ding aan en toen was alles ok.
Na de eerste baan heb ik de messen nog iets strakker gedraaid en toen ging het als een tierelier.
Ik heb een dekenmodel geschoren; grootste gedeelte van de hals, halve hoofd, schouder tot de helft, strepen opzij tot de liezen en de borstkas. Ik heb de buik maar een beetje bedekt gelaten.
Het apparaat weegt er aardig in maar ik krijg er geen lamme handen van. Geen probleem dus.
Jody is een tinker en heeft al 5cm lange haren onder haar buik en vooral onder haar kaak. Maar dit apparaat glijdt er moeiteloos door! het resultaat lijkt streeploos. We zullen morgen bij daglicht nog eens kijken.
Mijn eindoordeel: een 7 (met een goede uitgebreide nederlandse handleiding was het een 7,5 of een 8 geworden).