ik zit erg te dubben over wat voor deken ik mijn paard snachts op moet doen, hij staat nu gewoon dag en nacht buiten met zijn regen deken (0 grams) maar aangezien het nu snachts toch wel behoorlijk fris word, onder de 10 graden weet ik niet echt welke deken ik op moet doen, om nou zijn gevoerde winterdeken op te doen lijkt me ook overdreven, misschien een fleece deken onder zijn regen dek? ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven?
groetjes jessica
Branca
Geplaatst: 30-09-09 12:45
Wil je dan elke avond wisselen? Mocht dat zo zijn, is dat niet goed. Gewoon laten staan.. Het is nog niet echt koud. En als het weer echt omslaat, doe je een 'dikkere' op en als het gaat vriezen, een winterdeken.
Het is nog niet zo koud dat ze zichzelf niet meer warm kunnen houden, volgens mij. Te veel wisselen is ook lastig voor het paard, hij ontwikkeld ook een wintervacht waarmee hij de warmte kan reguleren.
gewoon de regendeken voorlopig ophouden, zo koud is het nog niet. als het weer echt omslaat kun je beginnen met een andere deken. als je te vroeg begint met een dikkere deken dan heb je voor de winter te weinig over
Ik zou idd nu ook nog even regendeken er op houden. Wordt het wel frisser doe dan 100 grams ofzo.
Karin
Geplaatst: 30-09-09 13:12
Mijn paard staat momenteel ook nog dag en nacht buiten. Een ongevoerde regendeken voldoet in deze periode heel goed.
Binoche
Geplaatst: 30-09-09 13:16
Mijn paard staat ook dag en nacht buiten. s Nachts 100 g deken, en omdat ik de temperatuursverschillen tussen dag en nacht wel erg groot vind gaat die tussen 10 en 19u gaat af. (Het was de bedoeling om een dikke wintervacht tegen te gaan maar helaas...)
Roll heeft nu een 0grams regendeken op met fleecevoering. Die houdt ze voorlopig ook op, nu ze nog lekker op de wei staan. Als ze binnen staan en het wordt echt kouder, ga ik pas over op mijn 150 grams.