welke scheermachine?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elmiran

welke scheermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 23:28

Ik ben opzoek naar een goede scheermachine. Welk merk kan ik het beste nemen, en hoeveel watt moet het minimaal zijn om het hele paard te scheren?. Ben wel benieuwd naar jullie ervaringen. Meer dan 300 euro wil ik er niet voor uitgeven. Mijn paard is al een paar keer eerder geschoren (heb ik zelf gedaan) en is er niet snel bang voor. Ik wil over een tijdje ook andere paarden gaan scheren, dus heb het liefst een machine die niet zoveel lawaai maakt. Er zijn er op dit moment zoveel te koop dat ik gewoon niet goed weet welke ik het beste kan nemen.

Marcella

Re: welke scheermachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:46

Vind de Heiniger Progress een ideaal apparaat.

mensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 21:38

Ik heb de esculap econoom II. Heb me destijds goed laten adviseren en de voor en nadelen bekeken deze was het meest geschikt en ook veel verkochte apparaat.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:40

Ik heb een Liscop Equi Clip 1400-4-TD en ik ben er erg tevreden over hij is net iets duurder dan 300 euro maar ik zou er zo nog 1 aanschaffen. Ik heb er zeker maar dan 100 paarden mee geschoren en ik zou niet anders meer willen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 11:51

Hey rachel :D

Hier woord ook geschoren met een esculap Econoom II, je kunt zeggen, ik wil er niet meer als 300 euro voor uitgeven, maar als je in de toekomst ook paarden wil gaan scheren, zul je op zoek moeten naar een apparaat dat niet na 10 paarden versleten is...
Vaak kom je dan toch uit op Esculap, of Heiniger.. Succes met zoeken :)

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-09 13:46

oke bedankt voor jullie reacties. M'n oude is inmiddels verkocht :D dus kan nu een nieuwer type aanschaffen :D :):).

Ik ga wel weer voor een tweedehands. Ik zag een Heiniger handy clipper, Liscop 3000. esculap ben ik nog niet tweedehands tegen gekomen.

Ik hoorde laatst van iemand dat Liscop eerder problemen geeft (machine word te warm, of onderdelen die snel verslijten), en dat hij veel meer lawaai maakt vergeleken met de andere machine's. Ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die een Liscop 3000 hebben.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 13:01

Mijn liscop 1400 maakt niet meer herrie dan een andere scheermachine. Dat warm worden kan kloppen maar dan moet je de filter gewoon schoon houden en dan is er niks aan de hand.

WillemJohan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 20:25

Beste Elmiran,

Er veel verschillende merken scheermachines op de markt die allemaal hun voor en nadelen hebben.
De wattage van een scheermachine is niet het belangrijkste en door alleen naar het wattage te kijken kun je scheermachines niet vergelijken.
De scheermachines kunnen verschillende overbrengingen hebben van de tanwielen en dit kan betekenen dat een scheermachine van 150 watt net zo sterk is en net zo veel snijbewegingen maakt als eentje met een 320 watt motor.

De betere merken op de Markt zijn Aesculap Econom II, Stewart Oster, Liscop, en Hauptner
Al deze vier merken zijn van de zelfde kwaliteit en er is er niet een beter of slechter. De Hauptner is licht en wat dunner dan de andere, de stewart is daarintegen wat rumoeriger maar maakt wel gebruik van sterkere tandwielen en is erg goedkoop.

Liscop op net een nieuwe machine de Liscop lite voor een introductie prijs van € 295,- Deze machine is geschikt om een heel paard te scheren en zit qua model net tussen een professionele tondeuse en een grote scheermachine in.

Het is niet aan te raden om een heel paard met een tondeuse te scheren omdat tondeuses hier niet voor gemaakt zijn.

Verschillende machines kunnen jullie hier vinden http://www.macrovet.nl/scheermachines-c-70.html
en als er vragen zijn wil ik die graag beantwoorden

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-09 12:29

ik heb zelf een heiniger progress

super ding, stil en de hand en geluid, en licht in gewicht

Poortman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 14:10

Momenteel hebben wij een actie in scheermachines.

Bij inruil van je oude apparaat € 75.- korting bij aankoop van een nieuwe Aesculap econoom.

Je komt dan na inruil en korting op € 317.50 gratis thuis geleverd in Nederland.
compleet met messen olie etc. in een handige koffer.

Klik op deze link en je ziet de verschillende apparaten.
http://www.prolako.nl/producten.php?catid=31&gid=1#537

Ook voor slijpen en reparaties.
Gr Jan

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 16:27

Ik heb zelf de Heiniger Progress. Vind het een ideaal ding.
Lekker licht en maakt weinig geluid.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:53

Ik heb ook een Heiniger Progress, super machine, valt binnen jouw budget en doet super z'n werk!

Bijkomend voordeel is dat hij ook niet zo zwaar is qua gewicht.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:35

Ik heb een Liscop en een Heiniger Handy, ideale scheermachines !!
Ik scheer jaarliks zo'n 40 paarden voor mensen en de Heiniger is een perfecte machine die ik nu 5 jaar heb of zo.
De Liscop is inmiddels ruim 10 jaar oud en werkt ook nog prima.

Overal heb ik dubbele sets messen bij zodat ik niet tijdens een scheerpartij ineens zonder messen kom te zitten.

Ik zou echt niet bezuinigen op scheermachines, vooral niet als je andere mensen hun paard ( tegen betaling) gaat scheren.
Je verleent een dienst en die moet goed zijn.

Koop ook een goede tondeuse erbij, ik scheer met de grote ook de hoofden maar een fijne tondeuse is ook makkelijk.

Verder heb ik een koffertje met sedatie, praam, borstels, schroevedraaiers, scheerolie, verlengsnoer en de reserve messen etc etc.

Succes met scheren!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:32

Na 5 jaar hield mijn Moser Avalon er mee op (en ja helaas tijdens het scheren.....)
Heb nu een Liscop Lite aangeschafd. Kan niet anders zeggen dan dat het een super fijne machine is.
Je gaat voor een 2e hands zag ik, let er goed op dat de koolborstels niet versleten zijn.
Ik heb bewust voor een nieuwe gekozen ivm garantie.
Na een aantal keren scheren heb je kosten er zo uit.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-09 09:38

Ik heb de aanbieding van de paardendrogist gekocht, een Sectolin 600 voor 169 euro in de 24-uursaanbieding, normaal 249 euro (en nu nog voor 199 bij divoza te krijgen);
http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... 00/111737/

Ik scheer maar 1-2 x per jaar maar ik vond het huren gewoon teveel gedoe . Zo moest ik er een half uur enkele reis voor rijden. Vandaar dat ik nu een eigen apparaat heb gekocht maar echt een professionele hoef ik niet. Die van mij zal toch niet versleten raken.

Ik heb er eergisteren mijn tinker mee geschoren. die heeft echt dik,stug haar, vooral onder de buik van die lange en onder de kaak een complete baard.
Ging super, en mooi streeploos.
Wel maakt hij veel lawaai, maar mijn tinker vindt dat helemaal niet erg. Gewoon even rustig laten wennen.