Wat voor soort deken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Quartusje

Wat voor soort deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 07:43

Hey,men paard staat altjd buiten ook in de winter maar nu ik wedstrijden ga rijden moet ik veel oefenen.maar als ik dan in de winter gereden heb kan ik haar toch niet nat buiten zetten(met al dat winterhaar).wat voor soort deken kan je hiervoor gebruiken? ;)

elise

Monster_tos

Re: Wat voor soort deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:16

Een zweetdeken voor na het rijden, en deze oplaten tot ze droog is. Het liefst staat ze dan binnen en pas als ze helemaal droog is naar buiten. En om de wintervacht wat minder dik te krijgen kun je beginnen met winterdekens, die moet in ieder geval waterdicht zijn, en ademend. En dan ongeveer 200 a 300 gram.

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-09 17:37

Monster_tos schreef:
Een zweetdeken voor na het rijden, en deze oplaten tot ze droog is. Het liefst staat ze dan binnen en pas als ze helemaal droog is naar buiten. En om de wintervacht wat minder dik te krijgen kun je beginnen met winterdekens, die moet in ieder geval waterdicht zijn, en ademend. En dan ongeveer 200 a 300 gram.

ja maar ze staat altijd buiten zonder winterdeken he ;) allen als ik gereden heb wil ik haar een deken op doen zodat ze niet ziek word want ik rij meestal savonds en dan is het toch wel koud he maar smorgens gaat de deken er weer af .Want ik ben niet van plan haar altijd dekens op te doen , ze staat al 2jaar zonder dekens .
;)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 17:55

Nou nat het land op kan in ieder geval niet, een zweetdeken is het beste, maar die kun je niet een hele nacht omlaten. En die kan je paard ook niet om als het regent of sneeuwt. Lijkt mij het beste om na het rijden een zweetdeken om te doen, op stal zetten tot ze droog is en dan het land op zonder deken.

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-09 12:33

[quote="Monster_tos"]Nou nat het land op kan in ieder geval niet, een zweetdeken is het beste, maar die kun je niet een hele nacht omlaten. En die kan je paard ook niet om als het regent of sneeuwt. Lijkt mij het beste om na het rijden een zweetdeken om te doen, op stal zetten tot ze droog is en dan het land op zonder deken

ja idd ik ga het zo doen ;)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:13

Ilona_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:55

Ben even mee aan het lezen omdat ik straks met hetzelfde probleem zit.

Pivanti, de deken wat jij adviseert is niet meer te zien bij Libella en ik zou ook niet adviseren om daar zowiezo nog iets te kopen..laat ik zeggen zeer slechte ervaring.

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-09 16:46

Ilona_D schreef:
Ben even mee aan het lezen omdat ik straks met hetzelfde probleem zit.

Pivanti, de deken wat jij adviseert is niet meer te zien bij Libella en ik zou ook niet adviseren om daar zowiezo nog iets te kopen..laat ik zeggen zeer slechte ervaring.

ja heel vervelend maar ik ga een wollen zweetdeken met kap kopen zen zeggen dat adt werkt ;)

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:06

Oh ik had daar nooit eerder iets besteld, wel stond er dat ze t direct de volgende dag zouden verzenden, maar dat was niet zo, was iets later en de anti klit heeft 2 wk gelevertijd mailde ze later. dus die moet ik nog krijgen.
Deken is verder prima.

Wollen zweetdeken is ook wel beter dan fleece zweetdeken hoor :) Maar naar wat ik begreep was deze deken nog net wat sneller droog (ervaring van stalgenoot) Maar waren ook alleen nog in 165 op die site, dus zullen wel uitverkocht zijn nu.

Quartusje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-09 18:14

ah bedankt ;)