Winter deken met halve hals

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Linnes

Winter deken met halve hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 13:08

Hi allemaal,

Aangezien de winter er weer aan komt, ben ik opzoek naar een goed liggende deken voor mijn paard.
Vorig jaar lagen zijn schouders bijna compleet open, doordat de deken niet goed lag en verschoof.
Dit dus nooit weer :( Dus dit jaar opzoek naar een goeie deken.
Ik wil eigenlijk een deken met een halve hals, waardoor de deken op de schouders niet meer kan schuren! Of iniedergeval minder.
Maar welk merk heeft zulke dekens en welke winkels uiteraard?
Mijn paard staat binnen 's winters, dus hoeft niet ultra waterdicht e.d.

Ben benieuwd naar jullie mening en evt. afbeeldingen?

groetjes Lin

Syberdepiep

Re: Winter deken met halve hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:12

Probeer de Highliner staldeken van HH eens, deze zijn glad van binnen tegen schuren en de hals is iets hoger zodat deze niet in de nek kan snijden. Ik heb deze deken ook voor mijn friese ruin, zo schuren z'n manen ook niet af door die extra hoge pasvorm. En deze dekens zijn ook niet zo enorm duur, ook fijn.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 13:13

Ik heb een weather beta winter deken met hele hals, op zich een fijne deken, alleen was ik de eerste 10 cm van de manen kwijt. Die waren er bij mijn merrie afgeschuurd door de deken.
Dus daar ben ik ook van genezen. ( nu fungeert de dken als reservedeken)

Linnes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 13:14

Ja het probleem is ook inderdaad het afschuren van de manen...dat probleem wil ik ook voorkomen.
Ik zal eens opzoek gaan naar de Highliner! Bedankt

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 16:16

BopjeBo schreef:
Probeer de Highliner staldeken van HH eens, deze zijn glad van binnen tegen schuren en de hals is iets hoger zodat deze niet in de nek kan snijden. Ik heb deze deken ook voor mijn friese ruin, zo schuren z'n manen ook niet af door die extra hoge pasvorm. En deze dekens zijn ook niet zo enorm duur, ook fijn.

Denk je dat de HH Highliner ook geschikt is voor een Appaloosa met het model van een Quarter, dus breed op schouders en een dikke bips :D ?? Wat kosten deze dekens als ik vragen mag ?? Had vorig seizoen een deken uit de Amigo collectie maar dat schuurde ook de manen bij de schoft :( en dat bilkoortje werd ik ook niet vrolijk van :? . Ik wil nu gewoon een lekkere deken zonder al teveel poespas.

Kom maar op met de voor- en nadelen van de Highliner :D :D

Alvast bedankt ;) .

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 20:45

Dit hoort thuis bij Seizoensvragen.
Zodoende een verplaatsing van HAR->SV.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:16

Ik heb een Horze Avalanche (en ook een paard die zich al openschuurt als ze naar een deken kijkt, een ramp is t)
Die van mij bleef er heel onder. Dek heeft een halve hals, hoge loopsplitten en een nylon binnenkant, ik vind 'm super, alleen jammer dat ie niet iets dikker is (hij is 300 grams), aangezien ik m'n geschoren paard er swinters mee buiten heb staan, dan moet er net ff wat meer op. Ik ben er superblij mee iig.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 21:19

Ik heb juist goede ervaringen met de Weatherbeeta met halve hals. Geen last van afgeschuurde manen en ik heb twee modellen (gehad): eerst de Orican en sinds een paar jaar de Landa. Afgeschuurde manen krijgt mijn paard wel van zijn 'vliegenboerka', ook van WB (met hals), maar dus niet van de winterdeken.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:51

Ik heb super ervaringen met de HH deken met halve hals. Vorig jaar had mijn toenmalige paard toen die bij mij op stal kwam hele kale schouders van een BR deken zonder halve hals. Ik heb toen die HH gekocht en binnen een maand waren die plekken bijna weg. Toen werd het ook warmer dus hoefde ze die deken niet meer op. Maar ik ben helemaal voor die deken!

Offtopic, ik weet niet wat voor maat deken je nodig hebt maar deze deken ligt te koop. Heb ondertussen een groter paard staan die deze deken niet past. Het is een 195 200 grams.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 22:56

Behalve kijken naar de hals, is belangrijk om goed te kijken naar de pasvorm op het lichaam. Een deken die niet in balans ligt (door verkeerde pasvorm, te zwaar, banden niet op de goede plek) trekt de hele deken gemakkelijk naar achteren, waardoor er schuurplekken ontstaan.

Ik zou, als ik jou was, een ruitersportzaak vragen of je wat verschillende modellen mag passen (desnoods met een onderdekentje/laken tegen het vuil.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:08

Van de rhino heb je ook een deken met halve hals (rhino wug) en gladde stof aan de binnenkant

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:14

hier ook een hh highliner fan :P

Lubberslieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:09

hej ik heb hetzelfde probleem budget helaas niet groot genoeg voor nog een deken, ik heb een borst beschermer aangeschaft en werkt super echt super, hij komt iets onder de deken uit maar als het erg regent blijft het niet door nat het regent niet naar binnen en de deken sluit nu super aan...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:11

Dat is vaak voor ieder paard verschillend, want wat op de ene goed lijkt te liggen hoeft bij jouw paard niet zo te zijn.
Het is een beetje vervelend want passen en proberen gaat vaak niet.
Maar met een halve hals ben je al een stuk opweg misschien.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:40

Ik heb de Rhino met halve hals gehad maar die ging bij mijn paard juist onwijs schuren en trekken.
Dit heeft hij niet met een standaard model. Heb hem gauw verkocht en de stable gekocht.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:57

Die rhino passen denk ik inderdaad minder mooi op een iets steviger paard. Mijne is heel smal gebouwd en sluit hij mooi aan.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 09:02

HH Highliner ligt bij al onze pony's super. Ze sluiten mooi aan en schuren niet! Je hebt ze in verschillende kleuren/maten en diktes. Deken is alleen niet waterdicht, dus alleen geschikt voor op stal