regendeken waterdicht maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Binky18

regendeken waterdicht maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 13:43

Hallo allemaal
ik heb een vraagje, ik ben zo juist bij pony lief geweest en deed de regendeken af....
en toen kwam ik er achter dat de regendeken inderdaad een regendeken is geworde...maar dan in
negatieve zin....de hele rug van mijn pony is nat!
ik snap er niks van! ik heb de deken vorig jaar herfst gekocht en hij heeft hem max. 6wk omgehad!!!

maar nu is mijn vraag hoe houden jullie je regen/winterdeken waterdicht?
bij de action kan je van die impregneer spray kopen voor schoenen/zeilen en tenten enzo
zou dit werken en voldoende zijn?

upendo

Re: regendeken waterdicht maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:45

Ik weet niet zeker of dat impregneerspul werkt, maar ik geloof dat er ook producten zijn speciaal voor regendekens. :j
Even kijken op Divoza oid. :)

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:46

Mijn deken heeft nog niet gelekt maar uit voorzorg heb ik ook die spray gehaald en elke week spuit ik hem in voor ik ga rijden. Kan de"ergste "damp" wegtrekken als hij rijdt en m toch niet op heeft. Bij mij werkt het dus prima!

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 13:48

Uthrick schreef:
Mijn deken heeft nog niet gelekt maar uit voorzorg heb ik ook die spray gehaald en elke week spuit ik hem in voor ik ga rijden. Kan de"ergste "damp" wegtrekken als hij rijdt en m toch niet op heeft. Bij mij werkt het dus prima!

welke spray gebruik je dan?

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:50

Vorig jaar die van de Action. Werkte prima, dit jaar weer. Kan wel dure spray bij Divoza gaan bestellen maar voor die prijs daar heb ik 2 Action bussen en ik weet nu dat dit werkt :D

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 13:56

Uthrick schreef:
Vorig jaar die van de Action. Werkte prima, dit jaar weer. Kan wel dure spray bij Divoza gaan bestellen maar voor die prijs daar heb ik 2 Action bussen en ik weet nu dat dit werkt :D

heej oke super bedankt!
had inderdaad pas al mijn winterdeken er mee ingespoten, maar die is al waterdicht.
Ik hoop dat deze spray mijn deken opnieuw waterdicht kan maken.
bij agradi verkochten ze hem idd ook maja daar vragen ze 7,50!
deze is dan inderdaad een stuk goedkoper

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 18:39

niemand verder tips?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:50

Sommige dekens hebben een mindere kwaliteit.
Je hebt van dat spul er voor maar of dat nog helpt geen idee...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:04

Mijn merrie stond vanmorgen ook klam onder haar regendeken... ;(
Ik had de deken wel al eens gewassen, maar daarna ingespoten met impregneerspray, maar dat is al een tijdje geleden.

Hoevaak spray jij je deken in dan, Uthrick?
Moet er wel bij zeggen dat dit de eerste keer was dat mijn paardje de hele nacht onder een regendeken gestaan heeft, buiten. Eerder altijd bloot, maar nu dus met een 0grams deken..

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:48

1x per week. Spul stinkt wel dus ik spray m buiten in ( als het droog is) laat hem dan over een hek "uitdampen" en na t rijden kan die dan weer op.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:32

Ohh okee! Dan ga ik het ook maar wat vaker doen dan :)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 23:35

Of m professioneel laten wassen, daar doen ze speciaal wasmiddel oid erbij en is ie weer goed voor het natte seizoen! :)

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-09 09:55

ik had net de leverancier gemailt met mijn klacht, en die zij dat mijn deken merk een niet zo heel erg adement merk is...en dat het daardoor lijkt alsof hij niet waterdicht is. Ik vraag het me af, want hij had echt natte vlekken op de rug!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:38

Binky18 schreef:
ik had net de leverancier gemailt met mijn klacht, en die zij dat mijn deken merk een niet zo heel erg adement merk is...en dat het daardoor lijkt alsof hij niet waterdicht is. Ik vraag het me af, want hij had echt natte vlekken op de rug!

Praatjes van de leverancier ;)

Er bestaan inderdaad sprays speciaal voor paardendekens, maar om heel eerlijk te zijn denk ik dat je beter kunt investeren in een andere deken die wel helemaal waterdicht (en ademend) is. Sprays werken nooit lang en ik ben ook bang dat het niet voldoende is als je paard urenlang in de regen staat. Maar je kan het uiteraard altijd proberen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 11:47

Als hij hem vorig jaar maar 6 weken opgehad heeft mag je toch verwachten dat hij nu nog netjes waterdicht is. Je kunt idd. beter investeren in een duurdere deken. Ten eerste is de kwaliteit beter en ten tweede heb je garantie op de waterdichtheid. Want uit het mailtje van de leverancier van je deken begrijp ik dat ze er weinig aan gaan doen.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:38

mag ik vragen wat voor merk deken het is?
ik had hiervoor een global en die heeft het maat 2 seisoenen volgehouden.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:41

Ik heb mijn winterdeken ook al eens water dicht gemaakt met spuitbussen impregneerspul. in dit geval van action.

Werkte erg goed

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 21:45

ik ben ook van mijn goedkopere deken afgestapt
heb me nu wel een durdere gekocht deze is teminste goed ademend dat is wel belangrijk anders gaan ze toch nog wel eens gauw zweten onder de deken

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-09 22:02

ik had een deken van sectolin gekocht via agradi.nl ik was helemaal verliefd op de burebrry desingn, heb hem inmiddels 3x ingespoten, maar ik hoop dat ie het nu houd,,,,en anders maar WEER een nieuwe kopen!

cillusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:26

Die van sectolin hebben wij ook... gigantisch zweetding! Waterdichtheid hebben we niet echt kunnen testen; ik heb nu een QHP besteld die is in ieder geval beter ademend. Op http://www.paardendrogist.nl kun je van een aantal dekens ook bekijken hoe goed ze ademend zijn; QHP is iets van 3000; Bucas en Rambo nog iets meer, Sectolin veel minder; of te wel; ik kan het niet op internet vinden dus niet noemenswaardig waarschijnlijk!
Nu heeft onze pony de bucas met fleece voering s'nachts op; en overdag als het fris is. De QHP wil ik over de winterdeken doen (oudje; bij de koop van de pony in) zodat die ook weer waterdicht is / blijft. Mocht dat niet bevallen dan wordt het toch nog een nieuwe dikke bucas!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 22:33

weet je zeker dat het regenwater is en geen zweet?

wij hadden tijdje geleden de oude merrie [ 32 jr ] met regendeken op s`nachts in de wei gehad ,maar zij was met natte plekken van zweet
de deken ademde gewoon niet goed

Binky18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-09 10:03

ik heb geen idee, zou ook van zweet kunnen zijn, maar ik vind natte plekken toch wel vreemd! aangezien de rest gewoon "droog"was, ik heb nog via agradi op bokt een andwoord gekregen, die zij dat de dekens niet goed ademenen en dat iik dr een zweet deken onder moet leggen!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:05

bij het oude paard bij ons op stal waren de natte plekken daar waar de deken echt op de huid lag
dus op de heupen en schouders

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 11:19

welk merk van regendeken heb je dan?
Ik heb mijn regendeken (0grams, Horseware Amigo) nog maar 1 seizoen gebruikt, maar het is nog steeds waterdicht en mag (koud) gewassen worden. Een vriendin heeft dezelfde en gebruikt ze al meerdere jaren en ook nooit problemen mee gehad. Mijn winterdeken van wheather beta was ook gewassen en nog steeds waterdicht. Nu heb ik het een tweede keer gewassen en heb het voor de zekerheid laten waterdicht maken, maar volgens de winkel was dit echter nog niet nodig.
Een andere vriendin heeft er eentje van Harry's Horse en dat was na 1x wassen ook zo lek als een zeef en een spray voor tenten hielp niet voldoende, wassen met zo'n special goedje wel.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:27

Ik heb net een nieuwe regendeken van BR op mn paardje gelegd. Het voelt wel wat klam aan op de plekken zoals de borst en schouders maar het is (was ;( ) dan ook overdag nog wat warmer. De regen komt er in ieder geval niet doorheen maar hij moet wel goed ademend zijn. Heeft iemand ervaring met BR regendekens?

groetjes Sjira