wanneer scheren??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

TolineS

wanneer scheren??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 18:47

DE nachten worden alweer kouder brrrrrrrr... En de haartjes beginnen langzaamaan weer te groeien op mijn paard...Niet dat ze kaal was haha maar jullie snappen me!!

Nu wilde ik haar voor het eerst in haar leven gaan scheren omdat we erg fanatiek zijn met rijden , maar ik zou niet weten wanneer ik daar dus mee moet beginnen...

En daar gaan jullie me vast antwoord op geven!!!

Livito

Re: wanneer scheren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:48

volg dit ook even,
die van mij wil ik eigenlijk ook wel scheren , maar eigenlijk ook niet want hij is echt nog nooit geschoren .

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:48

Zou ik denk ik nu al doen, moet vaak meerdere keren en de paarden hier beginnen al vacht aan te maken! Je zult toch meerdere keren moeten scheren om het goed te houden.

tuintje70

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:52

neej paard nu gewoon al onder de deken zetten overdag in een zomerdeken en snacht een iets dikkere dan krijg je helemaal niet zo"n dikke vacht en dan hoef je hem straks ook niet te scheren ;) is veel beter voor het paard.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 18:53

nu al onder de deken overdag?? Vind het best warm nog als het zonnetje schijnt...

piey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:59

Ik doe altijd, als de R weer in de maand zit, een dun dekentje op. September is tegenwoordig wel warmer, dus ik kijk het dan aan. Het heeft ook te maken met dat de dagen korter worden, dus het is een combinatie van daglicht en temperatuur. Als je eenmaal gaat scheren moet je dit ieder jaar doen en hoe vroeger in het jaar je ermee begint, hoe vaker je het in datzelfde jaar moet doen. Ik heb wel meegemaakt dat hierdoor iemand zijn paard 3x heeft moeten scheren.

TolineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 19:01

ik denk dat ik haar als de zon minder warm is overdag maar eerst even onder een regendeken met 0 vulling zet... dag en nacht... want als ze er overdag onder staat is het nog gewoon te warm voor dr..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:25

piey schreef:
Als je eenmaal gaat scheren moet je dit ieder jaar doen

Das onzin ;)

ulle_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:03

mijn paard scheer ik deze week nog met t harde werken vindt ik het niet netjes om haar bezweet onder een deken te zetten of zonder en met eeb zweetdeken is in 2010 nog niet droog dus!! lekker scheren en heerlijk rijden en ze heeft het mijnder zwaar en warm....ik scheer ook voor anderen dus.....mail maar

gr amanda

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-09 18:11

ik zou eigenlijk nog niet beginnen met scheren, denk dat jou paardje nog noet zo'n hele dikke vacht heeft?
zou m overdag onder een dun dekentje zetten, en davonds mischien iets dikker, en als het kouder word nog dikker, en dan even aankijken hoe dik de vacht is als het echt koud begint te worden, dan kun je altijd nog scheren!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-09 06:59

RT--> SV

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-09 20:47

Dat heeft niet direct met het tijdstip te maken. Je moet naar je paard kijken, want het verschild per dier. Ik scheer ze als ik de vacht lelijk begin te vinden of als het te lang duurt voordat ze droog zijn. Sommige paarden moet nu al geschoren worden en sommige nooit en het ene paard hoeft heel de winter niet geschoren te worden en een andere wel een keer of 8.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:08

moet je niet pas je paard scheren zodra de hele wintervacht er aan zit? Anders kun je het 2 weken later weer opnieuw doen is mijn ervaring := ben overigens erg benieuwd want ik moet ook weer scheren dit jaar.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:10

aslo schreef:
piey schreef:
Als je eenmaal gaat scheren moet je dit ieder jaar doen

Das onzin ;)

Onzin!

Wanneer jij er last van begint te krijgen zou ik het er af halen,
er is geen bepaalde periode van Nu alles er af :Y)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-09 15:11

verschild per paard.
wij hebben er al 1 geschoren, de ander zit nog zo strak in der pak die is nog niet geschoren.

met dit weer staan ze overdag zonder (de geschoren niet uiteraard) en s'nachts staan ze onder 150 grams.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 08:42

Mijn paard gaat vanmiddag.Zou ook willen wachten maar ik kan nu 20 minuten losrijden en meneer is doorweekt, issie nog niet eens aan het werk.
Hij staat 24/7 buiten met inloopstal. Hij gaat helemaal kaal en krijgt een zomerregendeken op.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-09 15:25

Als je last krijgt van de vacht moet je gaan scheren. Verschilt dus heel erg per paard. Het ene paard heeft eerder veel vacht en zweet veel dan het andere paard.