ik heb een d-pony die op dit moment erg dik in haar vacht zit. nu wil ik haar gaan scheren omdat ze bijna elke week op de trailer staat omdat ik ergens anders les (staat natuurlijk wel met zweetdeken). maar ik bang ben dat ze kou vat omdat ze dan heel lang nat blijft. maar ik weet niet in welke maand het beste is om haar te scheren. Dus wil ik aan jullie vragen wat nou de beste maand is om te scheren? groetjes cynthia
Wij proberen het scheren zo lang mogelijk uit te stellen. En scheren dan ook pas in november. Als we pas in november scheren hoeven we niet nog een keer scheren. Dat risico loop je in oktober wel. Maar ik vind dat dat er ook aan ligt hoe je paard in de vacht zit. Die van ons hebben nooit zo'n hele dikke vacht, dus die hoeven ook niet eerder geschoren te worden. Maar wij beginnen dan ook wel redelijk vroeg met de dekens.
als ik zou scheren zou ik het zo lang mogenlijk uitstellen, maar jij schrijft dat je pony nu al een hele dikke vacht heeft, dan zou ik het dus niet meer uitstellen en gewoon nu scheren, heb je wel kans dat je in december nog een keer moet scheren.
De paarden die overdag op de wei staan, scheren jullie dan de benen ook mee?
Aukelizzy
Geplaatst: 15-09-09 11:36
Mijn paarden staan overdag ook paar uurtjes buiten maar worden gewoon helemaal geschoren, ook de benen en het hoofd.
Eerste paard is hier al geschoren een week geleden, de rest gaat over twee weekjes kaal. Wij scheren altijd lekker vroeg. Enigste nadeel is dat je ze een keer (of twee) extra moet doen, maar dat vind ik niet erg.