Rambo deken ( Zomer exceem )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

luna_19

Rambo deken ( Zomer exceem )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 18:13

Hallo

Ik ben Larissa. Ik heb sinds 4/5 jaar een haflinger, ze heeft al een tijdje last van zomerexceem, maar is gebleken dat ze echt last heeft van zomerexceem. Ook is er na een bloedonderzoek uit gekomen dat ze allergisch is voor graspollen en kruiden.

Nou raad mijn dierenarts aan om er volgend jaar eind maart onder een rambo deken te zetten.....maar aangezien
de deken best in de prijs is, vroeg ik mij af of er misschien een ander alternatief is om misschien de zomerexceem te
bestrijden met een andere deken?

ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben met hun haflinger en wat jullie er mee doen.

gr larissa

KarmaChansy

Re: Rambo deken ( Zomer exceem )

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 18:49

ik heb ook de rambo deken, ik zweer er bij. Hij is zijn geld echt waard! je hebt natuurlijk ook nog altijd de Boett dekens en Pagony ZE dekens. De boett is soms nog duurder als een rambo, de pagony vind ik dat ze snel kapot gaan, als je even kijkt bij Seizoensvragen kun je daar heel veel topics vinden over verschillende soorten ZE dekens

luna_19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 21:10

oke dan. fijn om te horen dat het toch de moeite waard is om die deken aan te schaffen. maar waar moet ik dan kijken voor die seizoensvragen?

gr larissa

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:12

De rambo sweet itch hoody kun je in engelse webshops voor onder de 100 euro bestellen. Misschien de moeite om eens naar te kijken?

luna_19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-09 21:14

oke, thnks.

ja ik vind het eigenlijk best wel vervelen voor der, omdat ze namenlijk in een hele warme stal staat.
ze heeft nu vliegendeken om en daar staat ze soms al onder te zweten terwijl ze niks doet :(.

maar goed ik heb liever het beste voor me pony.

ik gebruik nu ook het nieuwe cavaless, is voor de zomerexceem :)
het is goed spul...

gr laris

luna_19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 17:59

graag zou ik het leuk vinden, om misschien wat meer reactie hebben over de rambo deken. aangezien ik hier eigenlijk niet echt bekend mee ben....

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:04

ik heb de pagony ze deken.
erg goed maar aan einde van seizoen zit er klein gaatje in de deken.

deken heeft erg goed geholpen en word er niet warm onder,
volgend jaar neem ik een nieuwe en houd ik deze voor erbij.
dan kan ik ze af en toe schoonmaken

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:12

Ik heb het kerckhaert zomereczeemdeken. Deze deken wordt gemaakt door de vorige stof van de Boett eczeemdekens. Nu zijn we een half jaar verder en de deken is de helft gesloopt, dus zo heel goed kan Boett ook niet zijn ;)

Ik ga volgend jaar waarschijnlijk voor de Rambo!

luna_19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 18:17

thnks, voor de goede reacties. ik vind ze namenlijk erg prijzig, maar aangezien iedereen zecht dat die waar voor ze geld heeft. ga ik hem maar aanschaffen volgend jaar.

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 19:10

hoi, ik heb voor mijn haflinger ook een rabo exceemdeken, maat 185. Ik wil echt geen andere exceemdekens meer. Het kost wat, maar je hebt dan ook echt een goede deken. Mijn eerste rambo deken is nu bijna "op" deze ga ik volgend jaar als reserve gebruiken. Deze deken heeft hij 3 zomers op gehad. Stof is nog helemaal heel, alleen het klitteband houdt het voor gezien, dit plakt niet zo goed meer. Meestal was ik de deken 1x in de 2 weken in de wasmachine. Een nieuwe Rabo deken heb ik al in huis voor volgend jaar.

luna_19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 20:07

oke dan....ja ik ga hem toch aanschaffen. mijn ouders vroegen zich af of er nog andere merken zijn, maar als ik het zo hoor kan ik beter voor de rabo gaan, omdat andere merken toch niet zo goed zijn als de rabo...

in iedergeval super bedankt voor de ractie...
mar hoe behandelen jullie verder de zomerexceem bij jullie haffies?

ik doe het met het nieuwe product cavaless...zijn er misschien meer mensen die dat gebruiken?

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 06:56

ik was de manen 1x in de 2 weken met teershampoo, daarna maken ik vlechten. Dit vind ik handiger onder de deken. De vlechten laat ik een week zitten, haal ze eruit en maak weer nieuwe. Verder gebruik ik geen middelen ter behandeling, alleen de deken. Wel gebruik ik een vliegenspray.

luna_19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 20:04

nou. vamdaag telefoon gehad van de dierenarts, ze mag geen gras en kruiden meer eten, omdat ze daar heel erg allergisch voor is.....vind het super zielug voor haar, maar goed het is niet anders.

verder moet ik nog zo deken aanschaffen enzo, verder ben ik wel blij dat er echt veel tegen zomerexceem te doen is. :)

haffjechip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 13:41

hoi

ik heb ook een hafje met ZE en wou ook de rambo sweetitch hoody
kopen hebben jullie het ook over deze deken en wat zijn de ervaringen
kwa pasvorm, ligging, warmte en sterkte van de deken ik heb nu twee
keer een pagony gehad en is ieder seizoen weer kapot dat is
dus een beetje zonde van mijn geld dan maar een dure deken

haffiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:33

@haffjechip ik kan je deze deken zeker aanraden, het is een super deken van zeer goede kwaliteit. Heb mijn 1ste rambo deken 3 zomers gebruikt en wordt volgend jaar mijn reserve deken. De nieuwe rambo deken ligt al klaar voor volgend jaar. Het kost wat meer, maar je vindt het terug in kwaliteit etc.

jelle2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 21:08

Ik heb misschien een tip dat het proberen waard is.

Er is een middel op de markt dat wij verkopen en dat is per toeval ontdekt dat het goed werkt tegen zomerexceem. Het heet Sanofor Veendrenkstof en je moet 1 keer per dag je paard er 2 eetlepels van geven. Het beste i.c.m. Zeewier te geven ook bij ons te krijgen. Wij beginnen een beetje verder te gaan met de paarden maar we hebben al meerdere mensen die het geven en erg positief zijn. Die hebben paarden met behoorlijk zomerexceem en die lopen zonder deken in de zomer.

Voor meer informatie kun je altijd even kijken op: www.sanavesta.nl

haffjechip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 14:52

jelle 2005

oh dat klinkt goed ik ga zeker even een kijkje nemen op de site om
te lezen en mischien dat ik het dan ga proberen

bedankt

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-09 16:32

HA --> SV

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-09 21:57

luna_19 schreef:
Hallo

Ik ben Larissa. Ik heb sinds 4/5 jaar een haflinger, ze heeft al een tijdje last van zomerexceem, maar is gebleken dat ze echt last heeft van zomerexceem. Ook is er na een bloedonderzoek uit gekomen dat ze allergisch is voor graspollen en kruiden.

Nou raad mijn dierenarts aan om er volgend jaar eind maart onder een rambo deken te zetten.....maar aangezien
de deken best in de prijs is, vroeg ik mij af of er misschien een ander alternatief is om misschien de zomerexceem te
bestrijden met een andere deken?

ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben met hun haflinger en wat jullie er mee doen.

gr larissa

Hoi,

Ik gebruik de Rambo Sweetitch Hoody ook voor mijn eigen paarden. Ze zijn prijzig, maar wel erg sterk, waardoor je het uiteindelijk weer terugverdient in duurzaamheid.

Deze dekens kosten normaal 189 euro (zie de website van Divoza), maar wij verkopen ze voor 139 euro. Dus mocht je over een tijdje een dergelijke deken willen aanschaffen en er niet te veel voor willen betalen, dan kan je ons altijd een mailtje sturen (horsewaredekens@gmail.com).

Succes!