Grasmasker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Grasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-09 21:45

Hallo allemaal!
Ik hoop dat jullie mij even kunnen helpen met onderstaande.
Ik heb vandaag mijn grasmasker binnengekregen omdat mijn paard op een volle verse weide moet staan wegens bepaalde omstandigheden. (Lang verhaal, geen zin om voluit te typen is namelijk toch nvt.)
Nu is het echter zo dat ze gevoelig is voor hoefbevangenheid waardoor ik nu dus een grasmasker heb aangeschaft om ervoor te zorgen dat ze niet voluit kan eten.
Nu heb ik het volgende probleem.
Ik heb vanavond het masker omgedaan en ze krijgt er geen spriet gras doorheen gegeten. Ze werd op een gegeven moment helemaal gek omdat ze niet bij het gras kon komen. Er kwam echt letterlijk geen spriet doorheen. Wie weet hier een oplossing voor?
Ik heb het grasmakser van Imperial Riding bij de paardendrogist vandaan.

Ik hoop dat jullie een antwoord hebben!

Groetjes Babeth!

Babeth

Re: Grasmasker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 16:30

Helemaal niemand die mij kan helpen?

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 20:47

Kan je het niet bijv s nachts opzetten en een aantal uur per dag aflaten, zodat ze toch voldoende kan eten maar ook weer niet teveel? Houd ook de fructaanindex in de gaten (http://www.hoefnatuurlijk.be/index_js.h ... tihelp.htm), maar momenteel is die laag, dus weinig risico?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-09 21:33

Nou het probleem is, ik kan er maar 1x per dag heen omdat het best een eindje weg is van waar ik woon. Er is ook niemand aanwezig die het eraf of erop kan doen voor mij. En ze mag maar hooguit 4 uurtjes vollop ervan eten, dat houd in dat ik zowiezo dan 2x per dag erheen moet. 1x om het masker eraf te halen en 1x om hem er weer op te doen.

Naamloos1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 22:57

Ik ken die dingen niet maar zijn er niet verschillende? Dat je een andere betere kan kopen? Of zit ik er totaal naast :P

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 16:15

Kan je de weide niet onderverdelen in kleine stukken, en desnoods eerst maaien?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-09 17:00

@ heart4horses, die andere grasmaskers heeft ze binnen een uur af. Deze is moeilijker af te krijgen die ik nu heb.

@ Binoche: Dat gaat ook gebeuren, maar aangezien het gras zo ontzettend hard groeit hier...