Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Romy18 schreef:Ik zou m van de winter lekker laten en lijnzaadolie bij voeren en dan van t voorjaar even kijken wat ie doet wat betreft de rui, komt ie er dan moeilijk doorheen kan je m alsnog scheren. Daarbij gezegd dat 75% van de de paarden niet echt moeilijk doen met scheren is even wennen ja maar met een beetje geduld vaak geen probleem.
)Romy18 schreef:klopt! normaal bij elke ruitersportzaak of boerenbond. Van het merk equifirst heb je ook lijnzaadkorrels voert zeker zo handig, is verkrijgbaar in zakken van 25kg net als gewoon krachtvoer!
cynthiar schreef:Kans is groot dat je paard de Ziekte van Cushing heeft en daardoor helemaal niet meer gaat verharen en het ook steeds langer zal worden. En daarbij helpt geen lijnzaad olie o.i.d. Je kan hem het beste scheren en een dekentje opdoen. En natuurlijk even je Da laten kijken om de juiste diagnose te stellen. Kijk anders even bij medisch bij het topic over Cushing.
anneliesdj schreef:Romy18 schreef:Ik zou m van de winter lekker laten en lijnzaadolie bij voeren en dan van t voorjaar even kijken wat ie doet wat betreft de rui, komt ie er dan moeilijk doorheen kan je m alsnog scheren. Daarbij gezegd dat 75% van de de paarden niet echt moeilijk doen met scheren is even wennen ja maar met een beetje geduld vaak geen probleem.
Nou dat durf ik toch tegen te spreken, ik ken meer paarden die moeilijk doen met scheren dan paarden die het geen probleem vinden.
Voor de rest heb je gelijk, bijvoeren van lijnzaadolie kan een heel verschil maken, daarnaast ook goed borstelen in de ruiperiode. Lukt het niet dan kun je hem altijd nog scheren en hoef je niet te klooien met dekens.
Want of je hem nu scheert of een deken op doet, verharen gaat hij toch wel (ja ook als je scheert).