Als ik ga rijden in de buitenbak zijn er vliegen. die zitten de hele tijd aan mijn pony, en mijn pony word er gek van! daardoor wil ie niks meer doen, en gaat bokken, of vervelend doen. in de binnenbak doet ie wel heel gewoon. maar altijd in de binnenbak rijden is ook niet leuk! hebben jullie tips?
M_EL_ISSA
Geplaatst: 09-08-09 01:34
Anti vliegenspray kopen.
criollolover
Geplaatst: 09-08-09 11:17
deze tijd zijn er altijd veel vliegen en dazen. wil je er geen last van hebben dan kun je het beste rijden sávonds na 8 ur of s'morgens voor 9 ur....
Idd gewoon s'ochtends vroeg of s'avonds wat later op de avond rijden. Met de hitte rijd ik zoiezo niet overdag. Spuit haar helemaal in met vliegenspray (incl mezelf ) of ik gooi er een vliegendeken overheen.
blandy
Geplaatst: 11-08-09 23:04
ja inspuiten is een goed idee maar zorg ook dat er bv geen mest in je bak ligt daar komen ook heel veel vliegen opaf!!!
Janice_T88
Geplaatst: 12-08-09 09:08
Juiste antwoord, heel veel ruimen inderdaad. beetje last zal je altijd hebben maar dit scheelt zo veel.
Maak een dazenval naast de bak die vangt ook veel vliegen!
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 14-08-09 10:41
En verder: weinig stappen en snel gaan draven. Hoe harder je gaat hoe moeilijker het voor de vliegen is om op je pony te gaan zitten. Vroeg in de ochtend valt het trouwens altijd mee met de dazen, dus een andere nog niet gegeven tip is vroeg in de ochtend gaan rijden. Moet je wel tijd voor hebben natuurlijk.
de meeste tips zijn al gegeven, maar gewoon het slimste is vliegenspray te gaan kopen. En als het warm is, zijn de meeste vliegen en dazen smiddags, dus dan zou je bv savonds of vroeg in de ochtend kunnen rijden. Dan heb je ook minder last van ze.
Vassilia
Geplaatst: 16-08-09 22:08
Je paard en jezelf helemaal insprayen scheelt al een hoop..
LoveFire
Geplaatst: 17-08-09 15:35
Zo vroeg mogelijk rijden en vliegensprayen! Succes!:)
Inderdaad vliegenspray of antimuggen deken. En er bestaan ook allerlij middelen. Dus zou zeggen gewoon een xtje shoppen
isverwijderd
Geplaatst: 23-08-09 21:51
Zo'n deken zou ik niet nemen, in het land hebben ze het wel op maar met rijden lijkt het me erg onhandig! Ik spuit ze ook altijd in! Een dazenval helpt wel, maar je houdt toch altijd nog last van de dazen. Er stond laatst nog een heel artikel over in de krant.